הסכם קיבוצי ראשון בחברת המעליות ישראליפט

ההסתדרות במרחב אשדוד, ועד עובדי ישראליפט והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון אשר יחול על כ-250 עובדים *** בין סעיפי ההסכם: תוספות שכר, מענקים, קרן השתלמות, ביטוח בריאות, ועוד *** יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב: "בתום מו"מ חיובי שנמשך כשנה הצלחנו להגיע להסכמות אשר יסדירו את תנאי ההעסקה בחברה וישפרו באופן מיידי את תנאי העבודה בה"

ההסתדרות במרחב אשדוד, ועד העובדים בישראליפט והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון בתולדותיה, אשר יחול על כ-250 עובדים שהחלו את התאגדותם בהסתדרות לפני כשנה.

ישראליפט הינה חברה העוסקת בהתקנת מעליות, תיקונן ואחזקתן בכל רחבי הארץ. החברה בבעלות תאגיד KONE מפינלנד, המייצר את המעליות עצמן.

החתימה על ההסכם נערכה בין יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב ומנכ"ל ישראליפט גיא קבילי. כמו כן השתתפו במעמד החתימה נציגי הוועד היו"ר מוטי מוסאי, ארז חן ורועי שוקר. לצדם לקחו חלק גם מזכירי האגף לאיגוד מקצועי במרחב עו"ד שמעון קדוש ועו"ד קרן דברא אשר מלווים את התאגדות העובדים באופן שוטף.

ההסכם, שתוקפו למשך ארבע שנים, כולל מנגנון להעלאת שכר לעובדים הקבועים, שתתבצע בארבע פעימות לאורך שנות ההסכם. לצד זאת הוא כולל פתיחת קרן השתלמות לעובדים קבועים ובעלי ותק העולה על ארבע שנים.

כמו כן, הוא כולל מענק חתימה מיוחד בגובה של למעלה מ-800 שקל, וכן הסכמה על מענק עתידי נוסף במידה שהחברה תעמוד ביעדים. בנוסף לכך נקבעה חלוקת מענקים בגובה של 4,000 שקל לעובדים שישלימו 20 שנות עבודה ומענק בגובה 10,000 שקל שישולם לכל עובד בעת שישלים 30 שנות עבודה וכן בכל השלמת עשור נוספת במפעל.

עוד סוכם כי החל מהשנה הרביעית להסכם העובדים הקבועים יהיו זכאים להשתתפות במימון ביטוח בריאות מצד החברה.

ההסכם כולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, אשר מעניק להסתדרות במרחב ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על סיום העסקתם של עובדים בחברה.

יצוין כי במעמד החתימה על ההסכם לקחו חלק גם עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה בהסתדרות, ונציגי משרד עו"ד אהוד שילוני ושות', אשר ליוו משפטית את המו"מ להסכם הקיבוצי.

יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב, מסר: "בתום מו"מ חיובי שנמשך כשנה הצלחנו להגיע להסכמות אשר יסדירו את תנאי ההעסקה בחברה וישפרו באופן מיידי את תנאי העבודה בה. אנו מקווים שההסכם יקדם את ענף התקנת המעליות הצומח היות שמחד הוא מעניק מענה הולם לתנאי השכר של הטכנאים והעובדים הכלליים ומאידך בפן האירגוני  מעניק הגנה מפיטורים וביטחון תעסוקתי. אני מודה להנהלת המפעל על שיתוף הפעולה, לנציגי הוועד על הנחישות ולעובדי המרחב והגורמים המקצועיים על העמל הרב שהניב לנו תוצאות יפות".

יו"ר ועד ישראליפט, מוטי מוסאי: "אנו מסכמים תהליך מורכב וממושך, שבסופו הגענו להסכמות משמעותיות אשר מיטיבות עם עובדי החברה ומתגמלות אותם על עבודתם הקשה והמאומצת. אני מודה לאנשי ההסתדרות על התמיכה הרבה ומאחל לנו ולאנשי ההנהלה לפתוח דף חדש ולהמשיך לעבוד בשיתוף פעולה פורה".