אגף הפנסיה של ההסתדרות בחר קרן פנסיה וקרן השתלמות להסתדרות עובדי הבניין: העובדים יזכו בביטוח כושר עבודה מקצועי

הבחירה נוגעת לכ- 120 אלף עובדי הענף *** קרן הפנסיה "מיטבית" של כלל ביטוח ו "כלל קופות גמל" זכתה בהליך *** במסגרת בחירת הקרן: הוסדר נושא הביטוח הפנסיוני וקרן ההשתלמות בדמי ניהול מופחתים ובעלויות נמוכות

 

אגף הפנסיה של ההסתדרות והסתדרות עובדי הבניין בשיתוף התאחדות הקבלנים בחרו היום קרן פנסיה חדשה מקיפה וקרן השתלמות לכ- 120 אלף עובדי הבניין. הקרן שנבחרה היא קרן הפנסיה "מיטבית" של כלל ביטוח ו "כלל קופות גמל". היום בצהריים ייחתם ההסכם עם קרנות אלה.

ההסתדרות השיגה בהליך את התנאים הטובים ביותר לעמיתים במטרה לשפר את זכויות העובדים שיתבטא בהפחתת שיעור דמי הניהול המשולמים על ידי העמיתים, הלוואות בתנאים מיטיבים ובכיסויים ביטוחיים נוספים שמעניקה קרן הפנסיה.

משמעות בחירה זו היא שאגף הפנסיה ימליץ לעובדים לערוך ביטוח פנסיוני, קופות גמל וקרן השתלמות על הקופות שיבחרו ושתנאיהם יהיו המיטיבים ביותר.

ההליך מתקיים לאחר הסכם קיבוצי ענפי שחתמה עליו הסתדרות עובדי הבניין עם התאחדות הקבלנים והבונים בישראל אשר משפר באופן משמעותי את זכויות עובדי הענף ואף קיבל צו הרחבה באוגוסט האחרון על ידי שר התמ"ת. כך שלראשונה יכללו בו כל עובדי הבניין, עובדי ציוד מכני כבד (צמ"כ), עובדי התשתיות ועובדי השיפוצים.

במסגרת ההסכם עם מיטבית וכלל ביטוח, הוסדר נושא הביטוח הפנסיוני וקרן ההשתלמות של עובדי הבניין. בהסכם נקבע כי קרן פנסיה "מיטבית-עתודות" תטיב עם העובדים בגביית דמי ניהול נמוכים באופן משמעותי מהממוצע בשוק.

בנוסף, הישג משמעותי של ההסכם הוא ביטוח "אובדן כושר עבודה עיסוקי" במחיר מוזל של 0.26% משכר המבוטח. משמעותו של ביטוח זה היא במקרה של אובדן כושר עבודה מקצועי, העובד מבוטח גם כן דבר אשר לא היה קיים עד היום.

עוד הושג בהסכם, הטבה בעלויות ניהול קרן ההשתלמות. החברה שנבחרה היא "כלל קופות גמל" המאפשרת לעובד לשלם דמי הניהול מהנמוכים ביותר בשוק.  

ההסכם נחתם לחמש שנים. ההסכם נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם התאחדות הקבלנים בישראל. את ההסכם הובילו יו"ר אגף הפנסיה של ההסתדרות, רו"ח זאב חושינסקי, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל ואקטואר אגף הפנסיה, אבי יחזקאל, סמנכ"ל התאחדות הקבלנים והבונים, איציק גורביץ, יו"ר ועדת העבודה של התאחדות הקבלנים, אורי רובין וביועצים חיצוניים- עמי כהן ויענקלה זלוטניק.

יו"ר אגף הפנסיה של ההסתדרות, רו"ח זאב חושינסקי אומר היום: "להסכם זה חשיבות משמעותית שכן מדובר בעובדים שאין להם ייצוג על ידי ועד מקומי שידאג לזכויותיהם, אלא רק את הסתדרות עובדי הבניין והעץ. ניתן לראות כי ההסתדרות הפעילה את כוחה למען העובדים החלשים ולשיפור תנאיהם הסוציאליים. אגף הפנסיה ממשיך לפעול בכדי להשיג תנאים משופרים לחברי ההסתדרות ולהוזיל באופן משמעותי את דמי הניהול הקבועים שנקבעו בחקיקה על ידי הממשלה".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל אומר היום: "מדובר בהישג משמעותי לכל עובדי הבניין בישראל. שכן זהו נדבך נוסף בתוכנית העבודה לשנות את תדמית הענף לשיפור זכויות העובדים והתנאים הסוציאליים שלהם".