הסכם קיבוצי פורץ דרך במגזר החרדי נחתם בביה"ח לניאדו בנתניה

כחלק מההסכם הודיעה הנהלת ביה"ח החרדי כי היא מכירה בהסתדרות כארגון היציג של האחים והאחיות *** הצדדים הסכימו להתחיל במו"מ מיידי ואינטנסיבי להסדרת תנאי העבודה בביה"ח *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסתדרות היא בית לכל העובדים מכל מקומות העבודה ומכל המגזרים. יש לי ביטחון מלא כי האחים והאחיות בלניאדו ייהנו מעתה מהסדרה ומשיפור תנאי עבודתם, תוך שמירת צביונו של ביה"ח"

הסכם קיבוצי ראשוני ופורץ דרך במגזר החרדי נחתם בין הנהלת בית החולים לניאדו בנתניה, ההסתדרות וועד האחים והאחיות בבית החולים.

כ-530 אחיות ואחים העובדים בבית החולים לניאדו התאגדו בהסתדרות בחודש ספטמבר האחרון לאור רצונם להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. לניאדו הוקם בשנת 1974 והוא שייך לקהילה החסידית צאנז. בבית החולים, המשרת את תושבי נתניה ויישובי הסביבה, מעל ל-30 מחלקות וכ-400 מיטות אשפוז.

כחלק מההסכם הודיעה הנהלת בית החולים כי היא מכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג בקרב האחים והאחיות, כאשר ההסתדרות מצידה הצהירה כי היא מוקירה את אופן ניהולו החרדי המיוחד של בית החולים. שני הצדדים הסכימו להיכנס למו"מ אינטנסיבי במטרה לחתום בתוך שישה חודשים על הסכם קיבוצי מיוחד שיבטיח וישמור את זכויות העובדים.

בנוסף לכך, הנהלת בית החולים הסכימה לספק על חשבונה שירותי כביסה למדי העבודה של האחים והאחיות. נושא זה היה אחד מאבני המחלוקת המרכזיים במהלך המו"מ בין הצדדים.

נזכיר כי רק בחודש שעבר נחתם הסכם קיבוצי ראשון של ההסתדרות במגזר החרדי, מול רשת החינוך מגן הלב. רשת זו עוסקת בחינוך מיוחד ומועסקים בה כ-600 עובדים, אשר מרביתם הן מורות וגננות מהמגזר החרדי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר היום: "ההסתדרות היא בית לכל העובדים מכל מקומות העבודה ומכל המגזרים. אני שולח את ברכתי לכל הצדדים על חתימת ההסכם תוך ביטחון מלא כי האחים והאחיות בביה"ח לניאדו ייהנו מעתה מהסדרה ומשיפור של תנאי העבודה שלהם, תוךשמירת צביונו של בית החולים".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן: "אני מברכת את האחיות והאחים על ההכרה בהתאגדותם והצטרפותם הרשמית למשפחת האחיות והאחים בהסתדרות".

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה: "אני שמח על ההסכם הראשוני שהושג עם הנהלת בית החולים ואין לי ספק שביחד נגבש הסכם מכובד שייתן מענה לאחים ולאחיות ויאפשר להם לצעוד יחד עם הנהלת לניאדו לעתיד של הישגים משותפים".

יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות, רפאל מלאכי: "ברכות לאחים ולאחיות על חתימת ההסכם הראשוני עם הנהלת בית החולים, שיסלול את הדרך לעבודה פורייה ומשותפת. חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות שמחה לסייע למגוון העובדים במגזר החרדי-דתי אשר פונים אלינו וזוכים לסיוע כעובדים בכלל וכעובדים במגזר זה בפרט".

יו"ר ועד האחים והאחיות בלניאדו, שרון אלוש: "אני נרגשת ושמחה עבור כל האחיות והאחים בלניאדו על חתימת ההסכם ועל כניסתנו למשפחת האחיות בכל הארץ. אני מודה לכל מי שתמך בנו וליווה אותנו לכל אורך הדרך ובטוחה שעתה נוכל להביא את ביה"ח להישגים חדשים, לטובת ציבור המטופלים".