עובדי מפעל אדמר מתכת התאגדו בהסתדרות

כ-100 עובדי המפעל, הממוקם באזה"ת בר-לב ומייצר בין היתר מוצרים לתעשיית התעופה, החליטו להקים ועד תחת ההסתדרות ולפתוח במו"מ עם ההנהלה על הסכם קיבוצי *** יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל-גליל: "ההתארגנות היא זכות בסיסית של כל עובד וכולי תקווה כי הנהלת המפעל תכבד את רצון העובדים ותנהל איתם ועמנו מו"מ כן וענייני"

ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי מפעל אדמר מתכת. כך הודיעיואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל-גליל למנכ"ל החברה, מרדכי פוירליכט. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של העובדים להסדיר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. במפעל מועסקים כ-100 עובדים.

מפעל אדמר מתכת נוסד בשנת 1975 ובמרוצת השנים הפך לאחד מקבלני המשנה הבולטים בייצור מוצרים משולבים ומערכות מתקדמות של חברות מובילות בתעשייה האווירית האזרחית והצבאית, תעשיות מוצרי ההגנה ותעשיות רפואיות ברחבי העולם. בשנת 2013 העתיק המפעל את מיקומו מקרית ביאליק לפארק התעשייה בר-לב ומאז פועל בו על שטח של 8,000 מ"ר ורצפת ייצור בגודל של יותר מ-3,500 מ"ר.  החברה מעניקה ללקוחותיה פתרונות ייצור מלאים תחת קורת גג אחת החל מהנדסה, אבטחת איכות, הרכבות מכניות, לוגיסטיקה ועוד.

במכתב ששלח למנכ"ל המפעל הודיע קליין כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי המפעל לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות, וקרא לו לתאם פגישה על מנת לפתוח בתהליך הידברות בין הצדדים ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל-גליל: "ההתארגנות היא זכות בסיסית של כל עובד וכולי תקווה כי הנהלת המפעל תכבד את רצון העובדים ותפתח במו"מ כן עמם ועם ההסתדרות".

מוועד הפעולה של מפעל אדמר מתכת נמסר: "שינויים שעבר המפעל בחודשים האחרונים ובכללם השליטה באחזקותיו, הביאו אותנו העובדים לפעול להבטחת עתידנו. אנו מקווים שההנהלה תכבד את רצוננו, ותשב יחד עמנו ועם ההסתדרות למשא ומתן ענייני על מנת לגבש הסכם קיבוצי".