נחתם הסכם קיבוצי חדש ברכבת ישראל

הסכם חדש שיחול על עובדי חטיבת הנוסעים ברכבת מעניק להם שורת תגמולים בגין הגידול בעומס העבודה וכן מסדיר את דרגות הקליטה והקידום של נהגים חדשים בחברה *** אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "זהו הסכם שמחזק ומתגמל את העובדים שהושפעו ומושפעים מהגידול ומהעומסבתנועת הרכבות"

 

הסכם קיבוצי חדש נחתם בסוף השבוע בין ההסתדרות, רכבת ישראל וועד העובדים בחברה. ההסכם מתגמל את עובדי חטיבת הנוסעים, ביניהם נהגים, פקחים ומנהלי תחנות,שעמדו ועומדיםבגידול ובעומס של רכבות הנוסעים.

 

במסגרת ההסכם, נחתם לראשונה סעיף היסטורי ברכבת המקנה לנהגי הנוסעים את האופציה ללמוד ולעבור לדירוג טכנאים, כאשר החברה תאפשר לכל נהג ללמוד באופן פרטי ולקבל החזר על מלוא עלות התואר. במקביל, כל נהג נוסעים יוכל לקבל גמול ב' כנגד קורס רכבתי של 400 שעות, קורס אותו תעביר החברה על חשבונה.

 

ההסכם מעניק לכל נהגי הנוסעים מענק מיוחד בגין התקופה 16.6.14-1.6.15 וקובע כי בנוסף לכך אחת לרבעון הנהגים יקבלו מענק התמדה. ההסכם קובע כי בחמשת הרבעונים הקרובים ישולם מענק הצטיינות לעשרים נהגים, חמישה פקחים וחמישה מנהלי תחנות או מנהלי תחנה במשמרת.

 

כחלק מההסכם, נהגי הנוסעים יהיו זכאים לגמול בגין "הקפצות" לעבודה. סעיף נוסף קובע כי פקחים, מנהלי תחנות במשמרת ומנהלי תחנות תפעוליות יהיו זכאים למענק מיוחד בגין תקופת העומס ברכבת שחלה מ-14.6.14 ועד ל-31.10.14.

 

ההסכם אף מסדיר את קידומם של פקחים לתפקידי מנהלי משמרת, העברתם של נהגים מחטיבת מטענים לחטיבת נוסעים והוא קובע כי מנכ"ל הרכבת יעניק מספר דרגות אישיות לנהגי נוסעים אשר הגיעו לדרגה מקסימלית. ההסכם גם מסדיר את דרגות הקליטה והקידום של עובדים חדשים.

 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: "אני גאה ומברך את הצדדים על ההסכם אליו הגענו לאחר מו"מ מורכב וממושך, ההסכם מקדם ומחזק את מעמדם של העובדים שעמדו בעומסים קשים במשך תקופה ארוכה. תודתי נתונה לכל העובדים ולוועדי העובדים שנטלו חלק במאבק להשגתו, ויחד עם זאת מבקש להזכיר כי מלאכתנו לא תמה ובפנינו עומדים אתגרים נוספים".