ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפלאפון

הרקע לסכסוך: שינויים ארגוניים חד-צדדיים כגון העסקת עובדי קבלן והוצאת עבודות למיקור חוץ *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק: "הנהלת פלאפון בוחרת ליישם באופן כוחני וחד צדדי מהלכים שמחייבים הסכמה בין הצדדים"

 

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע לגיל שרון, מנכ"ל פלאפון, על הכרזת סכסוך עבודה שנוגע לכ-3,000 עובדי החברה.  ברקע להכרזת הסכסוך שינויים ארגוניים חד-צדדיים שנוקטת ההנהלה, אשר יש להם השלכות משמעותיות על תנאי העבודה, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.

 

העובדים מוחים בין היתר על החלטת החברה שלא לאייש משרות ולהרחיב את היקפי העבודות שהיא מוציאה למיקור חוץ באמצעות חברות קבלן – וזאת מבלי לנהל מו"מ עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים, תוך פגיעה בזכויותיהם.

 

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות: "צר לי שהנהלת פלאפון בוחרת ליישם באופן כוחני וחד-צדדי מהלכים שמחייבים הסכמה בין הצדדים ומפרה הסכמות אליהן הגענו – וזאת למרות שהתרענו בפניה והזמנו אותה להיכנס עמנו למו"מ. העובדים זכאים להיות שותפים למהלכים שיש להם השפעה מכרעת על עתידם, ולכן לא נותר לנו אלא להכריז סכסוך עבודה על מנת להגן על זכויותיהם".

 

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון: ״כוונת ההנהלה ברורה - הפיכת עובדי חברה מוכשרים ומיומנים לעובדי קבלן נטולי זכויות שעוברים מיד ליד כאילו היו סחורה בשוק. אנו נאבקים על המשך קיומה של פלאפון במתכונת של העסקה ישירה ונילחם נגד כל צעד של ההנהלה שיכלול הוצאת עבודה מחוץ לחברה, או אי איוש של תקנים בחטיבות השונות. לא נהסס להשבית את כלל פעילות החברה אם ההנהלה לא תחזור בה מכוונותיה"