יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז סכסוך עבודה בשירות הציבורי

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בשירות הציבורי

 

העילה המרכזית לסכסוך: התנהלות דורסנית ושינויים מבניים חד-צדדים שפוגעים במעמד העובד *** ברקע להכרזה: ההחלטה החד-צדדית על פיטוריהם של 1,500 עובדי רשות השידור  *** יו"ר הסתדרות אבי ניסנקורן: "ננהג באחריות ונגן על עובדי הרשות".

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הכריז לפני זמן קצר (א') על סכסוך עבודה בשירות הציבורי. העילה המרכזית לסכסוך היא התנהלות חד צדדית ודורסנית של המדינה בהנהגת רפורמות ושינויים מבניים המתעלמים מהפגיעה במעמד העובדים ומעמדת ארגון העובדים בעניינים אלו. ברקע לסכסוך, וכחלק מהמדיניות שנגדה מוחים בהסתדרות, ניצבת ההחלטה על פיטורים חד-צדדיים של כ-1,500 עובדי רשות השידור, תוך הצבת עובדות בשטח.    

 

"החלטת הפיטורים הכוחנית ואופן יישומה הנם בבחינת שבירת הכללים ורמיסת הנורמות המקובלות והנהוגות מזה עשרות שנים ביחסי העבודה הקיבוציים בכלל הסקטור הציבורי",  נכתב בסכסוך.

 

יצוין כי סכסוך העבודה נוגע לכלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר הערב כי: "מטרת ההכרזה על הסכסוך היא להעמיד לרשותנו את האמצעים הדרושים על מנת להיאבק בצעדים חד-צדדיים בחקיקה. ראוי להזכיר כי צעדים ברוטליים אלו נועדו לרמוס את זכויות העובדים ולשלוח 1,500 משפחות הביתה. ההסתדרות תנהג באחריות המרבית ותגן על עובדי רשות השידור. אנחנו בעד רפורמה ברשות השידור אבל הרפורמה במתכונתה הנוכחית היא דורסנית וחד צדדית. לא נישאר לעמוד מנגד בזמן שמנסים לזרוק 1,500 עובדים אל מחוץ למעגל העבודה".