התאגדות חדשה בענף ההיי-טק

כ-850 עובדיNCR  ישראל (ריטליקס) התארגנו בהסתדרות *** ועד הפעולה: "מהלך ההתאגדות – צעד חיוני שיבטיח את זכויות העובדים ויחזיר לחברה את היציבות הנדרשת להמשך הצלחתה" *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק: "על ההנהלה להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח במו"מ לגיבוש ההסכם הקיבוצי" ***

נמשך גל ההתאגדות בענף ההיי-טק: ההסתדרות תשמש כארגונם היציג של עובדי NCR (Retalix), לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה חתמו כבר על טפסי ההצטרפות לארגון היציג, כך הודיע הבוקר (ב') יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנהל אתר NCR ישראל , גיא פרי

NCR היא ספקית גלובלית מובילה של פתרונות ושירותים חדשניים לרשתות שיווק קמעונאיות בעלות היקפי פעילות גבוהים. החברה מתמחה בתוכנה מתקדמת לקופות מבוססות מחשב, המאפשרת אינטגרציה עם יישומי ניהול שרשרת האספקה. נזכיר כי ריטליקס, אחת מחברות ההזנק הראשונות שהוקמו בישראל ובין הבולטות בענף ההיי-טק המקומי, נרכשה לפני כשלוש שנים על ידי ענקית מערכות המידע האמריקנית NCR בעסקה ששוויה  800 מיליון דולר.

החברה שהעסיקה למעלה מ-1,200 עובדים בתקופת השיא, פיטרה מאז 2014 מאות עובדים על רקע אובדן לקוח גדול וצניחה בהכנסותיה. כיום,NCR  ישראל  מעסיקה כ-850 עובדים, שכאמור התאגדו בהסתדרות על מנת להבטיח את ביטחונם התעסוקתי.

את מהלך ההתאגדות ב-NCR ריטליקס ליוו רכזת האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, מיכל סרברניק, ויו"ר ההסתדרות במרחב השרון, יוחנן נתנזון.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, בירך את עובדי החברה ואמר: "אני שמח שעובדי NCR ריטליקס סירבו להישאר אדישים לגורלם, והצטרפו לאלפי עובדי היי-טק שכבר מאוגדים בהסתדרות. על ההנהלה לכבד את רצון העובדים, להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח במו"מ על מנת לעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם קיבוצי".

מוועד הפעולה של עובדי החברה נמסר: "לאחר גל הצמצומים האחרון, יש חששות רבים בקרב העובדים הנוגעים לעתיד החברה בארץ. עתידנו ועתיד החברה חשובים לנו ואנו רואים במהלך זה – צעד חיוני שלא רק יבטיח את זכויות העובדים אלא יחזיר לחברה את היציבות הנדרשת להמשך הצלחתה".