יו"ר ההסתדרות: "גיוס חרדים יחזק את החוסן הביטחוני, הכלכלי והחברתי"

יו"ר ההסתדרות: "גיוס חרדים יחזק את החוסן הביטחוני, הכלכלי והחברתי"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נאם הבוקר (ג') בוועידת החוסן הישראלי של כלכליסט. במהלך נאומו, בר-דוד התייחס לנושאים הבוערים במשק ובראשם הוא קרא להחליט על מועד מוסכם לבחירות תוך שנה מהיום ולא באופן מיידי. כמו כן, התייחס יו"ר ההסתדרות למצבו הכלכלי של המשק הישראלי בצל ההחלטות של הצמרת הפוליטית, וקרא לגיוס חרדים כדי לחזק את הצבא ואת החברה

בר -דוד חזר שוב על קריאתו להחליט על מועד מוסכם לבחירות בעוד כשנה, זאת כדי להתמקד בלחימה ובעיקר בכדי להחזיר את החטופים, החטופות ואת העקורים מצפון ודרום. יו"ר ההסתדרות הדגיש שוב כי הוא לא ישבית את המשק בקריאה לבחירות מיידיות, ושההסתדרות בהובלתו תמשיך לבנות ולהוביל את המשק, כפי שהיא עשתה עד היום, וכך מדינת ישראל תוכל לנצח את המלחמה.

בר-דוד התייחס גם לחוסן הישראלי שנפגע בשנה האחרונה: החוסן הכלכלי, החברתי והביטחוני.


חוסן כלכלי:
בר דוד שיבח את חוזקו של המשק הישראלי, אשר הוכיח את עצמו מיומה הראשון של הלחימה. "המפעלים, התחבורה, התעשיות, הנמלים וכלל המשק עבדו 24/7 כדי להמשיך להניע את המדינה, ולתת חוסן כלכלי למדינת ישראל. אולם, ההחלטות הכלכליות שמתקבלות בצמרת הפוליטית אינן נכונות ומחלקות את הכסף למקומות לא נכונים. לכן, הוחלט על הורדת דירוג האשראי של ישראל".


חוסן חברתי:
יו"ר ההסתדרות התייחס לשנה המטלטלת שחוותה החברה הישראלית: "עברנו שנה לא פשוטה, החוסן החברתי נפגע. קיטבו ביננו ביתר שאת. שנה של הפגנות, מהפכה משפטית, פיטורי שר ביטחון. חזרתי ואומר שוב: משרדי הממשלה לא מנוהלים. אמרתי זאת לפני המלחמה וגם היום המצב לא השתנה. רה"מ לא מנהל את המדינה. מתעסקים בדברים שוליים. ובצל כל אלו, אירועי השבעה באוקטובר הציבו לנו מראה מול הפנים שהראתה לנו את מצב החוסן החברתי שלנו. השיסוי, הפילוג וההפגנות פגעו בחוסן החברתי והלאומי של מדינת ישראל".

חוסן בטחוני:
בר-דוד ציין את החשיבות של השארת צה"ל מחוץ למחאות ומחוץ לעמדות פוליטיות: "הייתי נגד האמירות שקראו לצאת מהסד"כ של המילואים בזמן המחאות. אין דבר יותר קדוש מצה"ל. התייצבות של כולנו זה המפתח לקיומה של מדינת ישראל. צריך לחזק את צה"ל. ההתחזקות תקרה באמצעות שני מהלכים: הסטת תקציבים וגיוס כח אדם נוסף לו הצבא כל כך זקוק. כח-אדם מהמגזר החרדי". יו"ר ההסתדרות קראה למנהיגים החרדים להבין את גודל השעה : "אנחנו צריכים אתכם, תשתלבו בצבא ותהיו חלק מהמגזר החברתי. כך, נוכל לחזק את החוסן הלאומי. החוסן הבטחוני, החוסן הכלכלי והחוסן החברתי".

בר-דוד נואם. קרדיט: יאיר כץ, כלכליסטבר-דוד נואם. קרדיט: יאיר כץ, כלכליסט

יו"ר ההסתדרות נואם בועידת החוסן של ישראליו"ר ההסתדרות נואם בועידת החוסן של ישראל