ההסתדרות חתמה על הסכם שכר חדש לאזרחים עובדי צה"ל

הסכם שכר חדש לאזרחים עובדי צה"ל

 

ההסכם כולל שיפור תנאי שכר, מודל העסקה חדשני ועידוד קליטת עובדים. הוא יהיה בתוקף לארבע שנים ויחול על אלפי העובדים והעובדות שתורמים תרומה משמעותית להצלחת צה"ל בשגרה, וגם כעת בחירום

 

על הסכם השכר החדש לאזרחים עובדי צה"ל חתמו היום (ג') במשותף שר הביטחון יואב גלנט, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, סמנכ״ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון איתמר גרף, ראש אגף כוח אדם אלוף יניב עשור ויו״ר ארגון עובדי צה"ל מאיר בן הרוש.

 

כ-8,000 אזרחים עובדי צה״ל מועסקים כיום במערך המבצעי, הטכנולוגי ובמערכי הייצור ביותר מ-300 מקצועות שונים, בהם: מקצועות המודיעין, ייצור ואחזקה, הדרכה, רכש ומקצועות מגוונים על כלי שיט, טיס ועוד. ההסכם שגובש נועד להביא לשיפור תנאי הרווחה והשכר, להרחיב העסקה במקצועות שונים, ליצור מודל העסקה חדשני במקצועות ההנדסה ולעודד קליטת עובדים חדשים לצד הגדלת הגמישות הארגונית. ההסכם מגיע לאחר עשור שבו לא עודכן שכר העובדים.

 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני פוגש אתכם בבסיסים בכל רחבי הארץ. אני רואה אתכם נותנים את כל כולכם למען הגנת המדינה. אתם עושים זאת במקצוענות וביעילות בשגרה, וביתר שאת בחצי השנה האחרונה מאז שפרצה המלחמה. בראש ובראשונה אני רוצה להצדיע לכם: תרומתכם למערכת הביטחון היא קריטית, ואתם אלה שתומכים בחיילי ובחיילות צה"ל הלוחמים בשטח. אנחנו איתכם יד ביד, בשוטף ובטח בשעת מלחמה, וההסכם הזה הוא הביטוי להוקרה ולדאגה הרבה לכם. נמשיך לתמוך בכם יחד עם ארגון עובדי צה"ל וראשו מאיר בן הרוש, ונקווה ביחד לימים טובים יותר".

 

הממונה על השכר משרד האוצר, אפי מלכין: ״האזרחים עובדי צה"ל מהווים מרכיב חשוב מאוד במערכת הביטחון ותרומתם החשובה רק התעצמה בחצי השנה האחרונה. ההסכמים שנחתמים היום ישדרגו את שכר הקליטה ויאפשרו לגייס עובדים רבים בתקופה קריטית זו. זאת, בין היתר על ידי הכנסת מודלים מודרניים שיאפשרו קליטה גמישה וקידום דיפרנציאלי לאוכלוסיות נדרשות. בנוסף, ההסכם מגדיל את הגמישות הניהולית ומביא להגדלת ההפרשות הפנסיוניות של כלל העובדים. אני רוצה להודות לצוות מטעמנו - לאלנתן הורביץ, עידן ליפינר, עו״ד ענבל רונן ולטלי אוברמן על העבודה המקצועית והמאומצת".

 

מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר: "מערך האזרחים עובדי צה״ל הוא חלק בלתי נפרד וחיוני מבניין הכוח, העוצמה, הכשירות והיכולות של צה״ל ומערכת הביטחון. מפרוץ המלחמה, האע"צים הם שותפים מלאים להישגים המבצעיים של צה״ל, 24/7, החל ממובילי הטנקים והתחמושת שמניעים את מכונת המלחמה, דרך מוקדי הידע במש"א ובמפעל המרכבה ועד למומחי המודיעין והסייבר ביחידות הקצה המבצעיות. לכן, להסכם היום יש חשיבות רבה בהבעת ההוקרה העצומה שלנו למערך ולתרומתו בשגרה ובמלחמה. חתימת ההסכם התאפשרה בזכות השותפות שנרקמה בין משרד הביטחון וצה"ל למשרד האוצר, יו"ר ההסתדרות וארגון עובדי צה"ל ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה".

 

ראש אכ״א אלוף יניב עשור: ״אזרחים עובדי צה״ל בוחרים להיות חלק מהצבא מתוך אהבת המולדת, תחושת גאווה ושליחות. צה״ל רואה בהם שדרה מקצועית, בעלת מומחיות העובדת כתף אל כתף עם משרתי צה״ל ותומכת באופן ישיר את המאמצים המבצעיים. לפיכך, פעלנו בשנה וחצי האחרונות בשיתוף משהב״ט, ארגון העובדים ומשרד האוצר לסיכום הסכם אשר לצד תוספות שכר משמעותיות יביא לשינויי מדיניות חיוביים נוספים. ההסכם מהווה חלק נכבד המצטרף לשינויים רבים שבוצעו בשנתיים האחרונות: פתיחת כיתות לימוד והרחבת הטבת הלימודים, תמריצים, מעטפת עו״ס וטיובים בתהליכי הקליטה. נמשיך לפעול למען אנשינו בשגרה ובחירום״.

 

סמנכ״ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון איתמר גרף: ״בהובלת שר הביטחון והמנכ״ל ויחד עם צה״ל וההסתדרות, חתמנו היום על הסכם העסקה היסטורי שנועד לעודד קליטה של עובדים חדשים ולשפר את תנאי העסקה של הקיימים. אזרחים עובדי צה״ל פועלים ושותפים לעשיה הביטחונית בשגרה ובחירום, והסכם העסקה החדש מבטא את ההוקרה של משרד הביטחון וצה״ל על תרומתם לביטחון המדינה״.

 

יו"ר ארגון עובדי צה"ל מאיר בן הרוש: "עובדי צה"ל תורמים תרומה משמעותית להצלחת צה"ל במשימותיו בשגרה ובחירום, ובחצי השנה האחרונה הוכיחו מעל כל ספק את עוצמתם ואת השותפות המלאה למאמץ המלחמתי - צה"ל חזק הרבה יותר עם עובדי צה"ל. אני גאה ונרגש מההישג הזה. בתום עבודה מאומצת אנחנו חותמים כעת על הסכם חשוב זה. ההסכם משפר באופן משמעותי את תנאי העסקה, את הרווחה ואת שכרם של העובדים, והוא מתקן עיוותים שנמשכו שנים רבות. אמשיך לפעול למען עובדי צה"ל ולשיפור תנאי ההעסקה גם בעתיד".

 

בגיבוש ההסכם לקחו חלק מטעם ההסתדרות: ראש חטיבת האיגוד המקצועי בארגון עובדי צה"ל סימה שמש, היועצים הכלכליים מהרן פרוזנפר ואקטואר אבי עייש, והיועץ המשפטי עו"ד מאיר אסרף. מטעם מערכת הביטחון: רמ״ט אכ״א תת-אלוף יורם כנפו, ראש היחידה לאזרחים עובדי צה״ל נעם שליסלברג, וראש מרכז תעסוקת עובדי צה״ל, אל"ם עינת רץ לוי.

צילום: דוברות משהבטצילום: דוברות משהבט

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בטקס