יו"ר ההסתדרות: המדינה חייבת לעשות הכול ועכשיו להשבת בנינו ובנותינו

יו"ר ההסתדרות: "מדינת ישראל חייבת לעשות הכול ועכשיו להשבת בנינו ובנותינו"

בר-דוד כתב את הדברים באיגרת לעובדי ההסתדרות, במלאת חצי שנה לטבח שבעה באוקטובר ופרוץ המלחמה

"אני קורא לכל חברות וחברי ההסתדרות שיש באפשרותם להצטרף היום לעצרת למען החטופים, לעלות לירושלים ולהתייצב לצד משפחות החטופים", כך כתב יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, באיגרת ששלח לפני זמן קצר לעובדות ולעובדי ההסתדרות. "לנצח ביחד זה להיות יחד גם ברגעים הקשים ביותר. מה שמאחד בין כולנו - זו ההבנה שמדינת ישראל חייבת לעשות הכול ועכשיו כדי שבנינו ובנותינו ישובו הביתה בשלום".

עם ציון חצי שנה לטבח של שבעה באוקטובר ולפרוץ המלחמה, כתב יו"ר ההסתדרות לעובדים: "חצי שנה עברה וכל כך הרבה מִסְפָרִים ממשיכים לספור ולספר את סיפור המלחמה הזאת. מִסְפָּרִים של אזרחים שנרצחו באכזריות, של חללי צה"ל אשר שמם הותר לפרסום, מִסְפָּרִים של פצועים בגוף ובנפש ומִסְפָּרִים של אחים ואחיות שלנו שעדיין נמקים בשבי החמאס.

"גם היום, כשאנחנו רחוקים חצי שנה מהבוקר שלעולם לא נשכח, עדיין קשה לתפוס את גודל השבר, אם מדברים רק במספרים. כיצד מכמתים געגוע של אמא שלא יודעת מה עלה בגורל בתה? איך סופרים לילות של גיבור פצוע שכל הזמן משחזר בראשו את החברים שלא הספיק להציל? הפצע המדמם של שבעה באוקטובר לא יגליד לעולם. אין ניצחון מוחלט בעולם הזה שישיב לחיים את שני לוק ז"ל או את רוני אשל ז"ל או את ענר שפירא ז"ל, ואת 1,500 הנרצחים והנרצחות שנקטפו בדמי ימיהם.

"כשישככו הדי המלחמה, תישאר כאן חברה קרועה שעתידה תלוי בהחזרת אמון האזרחים במדינה ומנהיגיה. בכל יום שמדינת ישראל לא מחזירה את החטופות והחטופים הביתה, אנו מונעים מהחברה שלנו את הסיכוי היחיד לתהליך ריפוי מהטראומה הלאומית.

"בשבוע שעבר נסעתי להפגנה בירושלים למען שחרור החטופים. שם, בין משפחות החטופים ושורדי השבי, פגשתי ישראלים רבים מימין ומשמאל שמבינים שהזמן אוזל. מאז, בצער רב, התבשרנו כולנו על חילוץ גופתו של אלעד קציר ז"ל שנחטף מניר עוז ונרצח בשבי.

"גם בימים מורכבים אלו, עיני הציבור כולו נשואות לבית ההסתדרות. הסיבה לכך היא לא רק עוצמתה של העבודה המאורגנת, אלא מנהיגות אחראית שאנו מפגינים מאז פרוץ המלחמה. אני מבין את גודל האחריות ופועל כל העת מול בכירים מתחום הביטחון והכלכלה כדי למצוא את נתיב הזהב שבו נוכל להבטיח את חוסנה של המדינה ולבנות אותה מחדש".

יו"ר ההסתדרות בר-דוד בעצרת 100 הימים שנערכה בכיכר החטופים בינואריו"ר ההסתדרות בר-דוד בעצרת 100 הימים שנערכה בכיכר החטופים בינואר