יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אתמול בלילה נחצו כל הקווים האדומים. אנחנו הולכים לשביתה כללית במשק. יש לנו כרגע משימה לעצור את גל החקיקה - וננצח"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אתמול בלילה נחצו כל הקווים האדומים. אנחנו הולכים לשביתה כללית במשק. יש לנו כרגע משימה לעצור את גל החקיקה - וננצח"

את  הדברים אמר יו"ר ההסתדרות במהלך מסע"ת מיוחדת במעמד ראשי המשק, שהתכנסה הבוקר בעקבות השינויים במערכת המשפט.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אם ראש הממשלה לא יעצור היום את החקיקה - מדינת ישראל תעצור"


יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אנחנו ביום היסטורי ולא פחות מזה. נמצאים פה כאן היום נציגי העובדים, אנשי ועדים, חברי הנהגת ההסתדרות, לצד המעסיקים במדינת ישראל. יש כאן מנכ"לים, אנשי שב"כ לשעבר, אלופים במיל'. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו. איבדנו את הדרך. זה הזמן שבו אנחנו יחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה!

"אנחנו ביחד נגיד 'עד כאן'! זה הזמן שנגיד - ולא משנה ימין או שמאל – אין פה פוליטיקה. אי אפשר יותר לקטב את העם הזה ולשסות מגזר במגזר. חייבים לחזור לשפיות!

"ב-1/11 היו בחירות במדינת ישראל. אבא שלי, סגן אלוף במילואים פנחס בר-דוד ז"ל הלך להצביע בשעות הבוקר. בערב, פינינו אותו לאיכילוב, ושם ניסינו חצי שנה לשקם אותו ולא הצלחנו. הוא לא ראה את מה שקורה לארצו האהובה. הוא לא ראה את השסע. המדינה שהוא נלחם עליה בכל מלחמות ישראל - ואני שמח שהוא לא ראה את זה. אבל אנחנו רואים, ולא מאמינים לאן הגענו. לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו? לתהום? אז לפני שזה קורה, אנחנו עוצרים היום את הירידה לתהום של כולנו.

"אני איש של שלום, של משאים ומתנים, אני נגד מלחמות. אני יודע לסגור מאחורי הקלעים הרבה מאוד דברים, וגם כאן חשבתי שנצליח בלי שנגיע לרגעים האלה. ב-12 השבועות האחרונים עשיתי כל שאפשר, יחד עם ההנהגה לעצור את זה. לתווך, להרגיע. כל הזמן חשבנו שזה יפסיק, אבל זה לא מפסיק. יש גבול עד כמה אתה יכול לעמוד מנגד. לא רציתי שנגיע לעימות הזה וניסיתי להימנע משביתה והשבתה, אבל אי אפשר לעמוד מול השיסוע שקורע את החברה שלנו מבפנים.

"אנחנו בפני שביתה היסטורית בה המעסיקים והעובדים משלבים ידיים יחד. כולנו, לאורכה ולרוחבה של המדינה, עוצרים את המהפכה המשפטית ואת הטירוף. כולנו, מימין ומשמאל, ניצבים כאן כחזית אחת. אתם יודעים למה? כי אנחנו חיילים של מדינת ישראל הדמוקרטית. המדינה שלנו ולא של אף אחד אחר! זאת לא המדינה של קהלת - זאת מדינה ששייכת לכל אזרחיה! אזרחים שאיבדו את המשפחות שלהם כדי שהמדינה הזו תחייה. פגשתי אתמול בלילה אנשים בוכים. ממש בוכים. "לקחו לנו את המדינה", הם אמרו. אתה ראש ממשלה של כולנו כמו שאני ראש ההסתדרות של כולם. בלי תיעדוף כזה או אחר.

"אני קורא לראש הממשלה – תעצור את החקיקה הזאת לפני שיהיה מאוחר!

"אתמול בלילה, מה שבאמת הדליק לי נורה אדומה, זה הפיטורים של שר הביטחון. שר ביטחון עומד ומתריע בפני סכנות ביטחוניות. זו חובתו, שר ביטחון תותח! ומפטרים אותו בהינף יד. מה אנחנו, רפובליקת בננות? יושבים בחדרי חדרים ומפטרים שר ביטחון? יש לזה איזה היגיון? אתמול בלילה נחצו כל הקווים אדומים. ראש הממשלה, תשקול שנית את פיטוריו של שר הביטחון.

"אני מאוד נחמד ויודע לדבר, ויש לי סבלנות. אבל כשיש החלטה, נגמר הסיפור. אנחנו הולכים מפה לשביתה כללית במשק. ברגע שאנחנו מסיימים פה את האירוע ההיסטורי הזה. נלחמנו יחד בקורונה, נלחמנו יחד, אתם ואנחנו, להציל את מדינת ישראל, בשביל מה? בשביל שופט כזה או אחר? בשביל מה היו בחירות פה? על שלום. על ביטחון. על יוקר המחייה. ועל קידום מדינת ישראל.

"אנחנו ירדנו מהפסים? אני שואל את עצמי בכל יום. להרוס מדינה שלמה על שני שופטים? אנחנו נמשיך להילחם יחד. יש משימה לעצור את גל החקיקה הזה ואנחנו ננצח בקרב הזה להחזיר את מדינת ישראל לשפיות.

"אני קורא לראש הממשלה - ידידי, חבריי השרים וכל חברי הכנסת - תעצרו רגע לפני התהום. תעצרו! יש שיקולים כלכליים וביטחוניים ואנחנו על הקצה. הבורסות יורדות, הכספים יוצאים. האויבים על השערים ואנחנו רבים בינינו לבין עצמנו על משהו שפורום קהלת אמר שצריך לעשות.

"ברגע שנסיים פה את המסע"ת, מדינת ישראל עוצרת. נעצרת. שיתוף פעולה בין האיגודים המקצועיים, הוועדים, ראשי המגזר העסקי.

"יש לנו משימה אחת – לעצור את הטרפת ולהחזיר את מדינת ישראל לפסים עם נהג קטר שמוביל אותנו בבטחה. אנחנו רוצים להיות בטוחים במדינת ישראל. נלחמנו יחד ואנחנו רוצים להמשיך להילחם למענה, בידיעה שאנחנו בידיים טובות.

"אנחנו מבקשים מראש הממשלה להתעשת ולהיות ראש ממשלה של כולם. ימנים, שמאלנים, חרדים ודתיים. זה בידיים שלך! תחזיר את המדינה לשפיות. אם אתה לא מודיע במסע"ת שנעצרת החקיקה, אנחנו פותחים בשביתה.

ההחלטה שקיבלתי הייתה לא פשוטה ואחרי שיקול דעת של הרבה זמן. ניסיתי בכל יכולתי לעצור את זה ולא הצלחתי. נפנה לדרך שאנחנו מכירים כולנו, לעצור את המהלכים המטורפים האלה. ביחד אנחנו מחזירים את ישראל לפסים ולשקט שכולנו רוצים! רוצים לחיות בשקט ולכלכל את משפחותינו בכבוד! רוצים שוויון, דמוקרטיה בלי פיטורים של שר באמצע הלילה. רוצים היגיון בדברים, וכרגע אין היגיון במה שקורה.

יו"ר ההסתדרות במהלך מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשקיו"ר ההסתדרות במהלך מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשק

 מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשק מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשק

 מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשק מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשק