לראשונה: ההסתדרות ערכה סמינר זכויות לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי מלון

לראשונה: ההסתדרות ערכה סמינר זכויות לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי מלון

ההסתדרות והתאחדות המלונות בישראל קיימו לראשונה סמינר זכויות ומידע לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון באזור ים המלח. בכנס השתתפו כ-80 עובדים פלסטינים שקיבלו סקירה בערבית על פעילות ההסתדרות, זכויות עובדים, ההסכם הקיבוצי הענפי ועוד

הסתדרות המלונאות, האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות והתאחדות המלונות בישראל, קיימו סמינר זכויות ומידע לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון באזור ים המלח. בכנס, הראשון מסוגו, השתתפו כ-80 עובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון באזור. העובדים שמעו במהלך הסמינר סקירות בשפה הערבית על פעילות ההסתדרות, זכויות עובדים, ההסכם הקיבוצי הענפי, שעות העבודה, ימי חופשה, פירוש והסבר על תלוש השכר, הימנעות משימוש במתווכי היתרים וכן על פעילות מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים בקרב אוכלוסיית העובדים בכלל ובמציאת פתרונות במעברים בפרט. 

אביטל שפירא, מנהלת הקשרים הבינלאומיים של ההסתדרות וחברת הנהגה ב-IUF, האיגוד הגלובאלי המייצג בין היתר את עובדי בתי המלון ברחבי העולם פתחה את הסמינר בברכות לעובדים ואמרה: "ההסתדרות פועלת על מנת להרחיב את ידיעתכם לגבי הזכויות המגיעות לכם ולממש את זכויותיכם, בשיתוף פעולה עם המעסיקים וה-IUF, נמשיך לקיים ימי עיון כאלו גם בבתי מלון אחרים. העובדים הפלסטינים בבתי המלון בישראל משמשים גשר לשלום ולדו-קיום בין העמים". 

יו"ר איגוד עובדי המלונאות פרדי כהן ומנהל חטיבה ארצי של עובדי המלונות, שלמה פלור בירכו אף הם את באי הכנס, סקרו בהרחבה את נושא ההסכם הקיבוצי וענו על שאלות העובדים שעסקו במימוש זכויותיהם.

עוזר מזכ״ל האיגוד הגלובלי ה-IUF, ג׳יימס ריצ׳י, שהגיע לישראל במיוחד לקחת חלק בסמינר: "מדובר באירוע חשוב מאוד. אני מברך את ההסתדרות על קיום הסמינר. חשוב להדגיש בפעילות האיגודים המקצועיים שהעובדים צריכים לקבל הכשרות מקצועיות, והסמינר הזה הוא הביטוי הטוב ביותר למימוש שוויון זכויות בעבודה. חשוב לייצר סטנדרטים לתעסוקה הוגנת, מתגמלת, בטוחה ובריאה. בבית מלון מוצלח תמיד יהיו משרות איכותיות".  

סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות בתי המלון יואב בכר: "ההתאחדות שמחה מאוד על קיום היום הזה למען העובדים. אנחנו שמחים לשלב את העובדים הפלסטינים בשוק המלונאות בישראל. העובדים הם ההון האנושי, הם ההשקעה ולא ההוצאה ולכן יש לדאוג לפרנסתם ולתנאי עבודתם".   

מנכ"ל האגף לקשרים בינלאומיים פיטר לרנר: "יום עיון זה יצא לפועל משום שההסתדרות מקדמת שלושה ערכים מרכזיים: שותפויות - עולם העבודה הוא עולם של שותפויות. העובד והמעסיק שותפים להצלחת העסק וסימביוזה בריאה היא בריאות לכולם. ארגוני העובדים, ארגוני המעסיקים והממשלה הם שותפים חברתיים, שכן לכולם יש אינטרס לשמירה על זכויות עובדים, קידום הפריון בעבודה, מילוי מקומות התעסוקה ושמירה על השותפות עם השכנים הפלסטינים; ידע זה כוח - עובד שקיבל זכותון בערבית הוא עובד חזק יותר ומה שהוא לא יודע או לא ברור לו, תמיד יזכה למענה דרך מוקד המידע של ההסתדרות; עובדים, לא עבדים - לכל עובד מגיעה הזכות להתפרנס בכבוד, לכלכל את משפחתו ולהרוויח שכר הוגן תמורת עבודתו".

ביום העיון נטלו גם חלק ענת טוויטו מנהלת אגף שירות למעסיקים ברשות ההגירה והאוכלוסין ורס"ן ענבל ממן, ראש מדור תיאום אזרחי מהמנהל האזרחי ביו"ש.

פיטר לרנר ואביטל שפירא בסמינר זכויות לעובדים פלסטיניםפיטר לרנר ואביטל שפירא בסמינר זכויות לעובדים פלסטינים

עוזר מזכ״ל האיגוד הגלובלי ה-IUF, ג׳יימס ריצ׳יעוזר מזכ״ל האיגוד הגלובלי ה-IUF, ג׳יימס ריצ׳י

יו"ר איגוד עובדי המלונאות פרדי כהן יו"ר איגוד עובדי המלונאות פרדי כהן