בשם הסולידריות: ההסתדרות תתמוך בפעולות הסיוע ההומניטרי באוקראינה

בשם הסולידריות: ההסתדרות תתמוך בפעולות הסיוע ההומניטרי באוקראינה

מאז פרוץ הלחימה באוקראינה פועלת פדרציית האיגודים המקצועיים של אוקראינה (FPU – ההסתדרות המקומית) להעניק מחסה, מזון ותרופות לאלפי הפליטים, רבים מהם עובדות ועובדים – שנאלצו לנוס מאימת הקרבות. לנוכח חומרת המצב, אישר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד סיוע מיוחד ל-FPU המטפל באזרחים

בשבוע האחרון תנועת העבודה העולמית התגייסה לתמוך באוקראינה. גם ההסתדרות עומדת בקשר עם השותפים האוקראינים, עם איגודים מקצועיים גלובליים, עם פדרציות עבודה עולמיות ועם ארגונים בינלאומיים נוספים.

במסגרת הפעילות הבינלאומית, מצטרפת ההסתדרות לגינויים לפלישה הרוסית ומשתתפת בקריאה למדינות העולם לתמוך באוקראינה ולפעול להפסקת האלימות. 

פדרציית האיגודים המקצועיים של אוקראינה (FPU) (ההסתדרות האוקראינית) אף הודיעה כי 18 מתקני הארגון, כמו גם בתי ההבראה ומחנות הקיץ שלה במערב המדינה, ישמשו כמקומות מחסה לפליטים. נכון להיום, ה-FPU מטפלת בכ-3,000 ילדים, נשים וזקנים, חלקם בני משפחות של חיילי אוקראינה. הטיפול כולל בין היתר הענקת מזון, תרופות, חימום ושירותים קהילתיים.

לאור המצב פנתה ה-FPU לתנועת העבודה העולמית בבקשה לתמוך בפעילות ההומניטרית של הפדרציה. לנוכח חומרת המצב נענה יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לבקשתי להעניק תמיכה הומניטרית, ולתמוך ב-FPU בגובה של 5,000 אירו בשם הסולידריות עם העובדים והעובדות באוקראינה.

ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא בלתי מתקבלת על הדעת. כלמודי מלחמות בישראל, אנחנו יודעים שהסובלים העיקריים במלחמות הם האזרחים התמימים, העובדים והעובדות. זהו סבל כבד מנשוא. ההסתדרות גאה להיות חלק ממשפחת תנועת העבודה העולמית ופועלת ברוח הסולידריות לתמוך בעם האוקראיני בעת הקשה הזו.

הכותב הוא פיטר לרנר, יו"ר האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות