בתמיכת ההסתדרות: 18 עיוורים משתתפים במרוץ "הר לעמק"

בתמיכת ההסתדרות: 18 עיוורים משתתפים במרוץ "הר לעמק"

אורכו של מרוץ השליחים השנתי הוא כ-180 ק"מ, והוא יימשך היום ומחר. השנה, בתמיכת ההסתדרות ומרכז הפועל, משתתפים לראשונה במרוץ 18 עיוורים יחד עם 18 מלווים, וזאת במסגרת קבוצת הריצה "קשר עין". אחד הרצים: "עיוורון עבורי הוא לא מוגבלות, והריצה עושה לי טוב. אנחנו חלק מהחברה ויכולים לעשות הכל כמו כולם"

היום החל בצפון הארץ מרוץ השליחים השנתי "הר לעמק". אורכו של המרוץ כ-180 ק"מ, תחילתו באתר ״האריה השואג״ בתל חי, הוא ממשיך לאורך נופי הגליל העליון, עמק החולה, הכנרת, בקעת בית נטופה, הרי מנשה. המרוץ יסתיים מחר למרגלות תל שימרון והיישוב הקהילתי תמרת שבעמק יזרעאל.

חזון המרוץ הוא החיבור בין ריצה למרחקים ארוכים עם אהבת הטבע והסביבה.

השנה, בתמיכת ההסתדרות ומרכז הפועל, משתתפים לראשונה במרוץ 18 עיוורים יחד עם 18 מלווים, וזאת במסגרת קבוצת הריצה "קשר עין".

אחד הרצים הוא ירמי חלא (59), שהתעוור בגיל 30: "עיוורון עבורי הוא לא מוגבלות, והריצה עושה לי טוב. המלווה שלי מתאר עבורי מה נמצא באזור של הריצה, מה רואים בצדדים ואם יש מכשולים. זו גם הנאה וגם תחרות. בזכות הפעילות הספורטיבית אני לא חש מוגבלות כלשהי. אנחנו חלק מהחברה ויכולים לעשות הכל כמו כולם".

מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי: "ההסתדרות היא הבית של העובדים בישראל. ההסתדרות, שפועלת לקידום הייצוג ההולם לאנשים עם מוגבלות בעולם העבודה, מאמינה כי כדי לייצר חברה חזקה יותר יש לאפשר לאנשים עם מוגבלות את היכולת לקחת חלק גם בפעילויות הספורט ולהגדיר את יצירת השוויון החברתי. ההסתדרות תומכת ומקדמת את תחום הספורט לאנשים עם מוגבלות ורואה בנושא זה חשיבות רבה, המאפשרת לאנשים עם מוגבלות להיות חלק מהחברה הישראלית. במרוץ הר לעמק רצים אנשים עם עיוורון המלווים על ידי אנשים רואים וביחד יגיעו אל קו הסיום. נמשיך להיות הבית של העובדים בישראל, ונמשיך לעשות טוב".

קבוצת "קשר עין" במרוץ "הר לעמק"קבוצת "קשר עין" במרוץ "הר לעמק"