מובילה לשינוי: הכירו את ליזי רכניצר

לסייע בהגשמת חלומות לנשים

ליזי רכניצר, יו"ר נעמת ורכזת האיגוד המקצועי במרחב השרון, מספרת בטור אישי על פעולותיה להעצמת נשים, ואיך אפשר לטפח את מנהיגות העתיד במקומות העבודה

היי,

שמי ליזי רכניצר, יו"ר נעמת ורכזת האיגוד המקצועי במרחב השרון. אני בת 57, נשואה לצביקה ואמא לשלוש בנות: סתיו בת 27, טל ושחר בנות 22. אני מתגוררת ברמת השרון.

אני רואה בעבודתי שליחות: לעזור, לסייע, לתמוך ולהעצים נשים במגוון תחומי החיים ובכל קשת התפקידים. צמחתי מהמערכת, והשעות שאני נמצאת במרחב השרון עולות לאין שיעור על זמן השהות בבית, כך שלא ברור מה הבית הראשון ומה השני שלי. בעיניי, הייחודיות שלי היא השילוב בין הניסיון העשיר כמזכירת איגוד לבין היותי   כיום יו"ר נעמת במרחב השרון. מכיוון שאני מגיעה מתחום האיגוד המקצועי בהסתדרות, ועבדתי במשך שנים מול עיריות וטיפלתי באלפי עובדים במקרים שונים, אני מכירה היטב את מצוקות הנשים בארגונים האלו.

הייתי עדה לאתגרים מגוונים הייחודיים לנשים: איך מתייחסים ומפלים נשים בתקופת ההיריון או בזמן טיפולי פוריות, הרצון של נשים להתקדם  במקום העבודה ולגשת למכרזים כאשר ברקע דימוי עצמי נמוך  הרבה יותר מזה שיש לגברים. ראיתי גם כמה חסר ידע לעובדים, שבמקרים רבים אינם מודעים לזכויותיהם הבסיסיות המעוגנות בחוק.

לכן, עם כניסתי לפני כשנתיים לתפקיד יו"ר נעמת במרחב יצאתי בתוכנית שמעניקה ליווי מקיף לנשים במגוון היבטים של החיים, ותחילה - מיגור תופעת האלימות כנגד נשים. אני מאמינה שכדי לפרוח אישה חייבת להרגיש ביטחון ולא יכולה לבוא ממקום הישרדותי. כדי להסתכל קדימה ולחלום על קידום מקצועי היא צריכה שהמקום הבסיסי, הבית, יהיה רגוע ושהקרקע תהיה יציבה.

את נושא האלימות אני מאמינה שיש להציף למודעות במהלך כל השנה, כשתקופת הקורונה הייתה מאתגרת במיוחד לנוכח העלייה החדה בכמות הנשים המדווחות על מצוקה. בתקופה האחרונה הגיעו אליי פניות רבות ושמעתי סיפורים מצמררים ועצובים על נשים הנאבקות על זכותן לחיים בטוחים, נטולי פחד. אני מאמינה בקשר אישי ולכן מטפלת באופן אישי בפניות, מתווכת ומסייעת עד כמה שניתן.  

בתקופת הקורונה נשים נפגעו יותר מגברים גם בכל מה שקשור לחוסר האיזון בתפקידים המגוונים הנדרשים בבית ולניהול המשפחה. במקביל להעלאת המודעות לנושא האלימות, יצאנו עם מגוון הרצאות וסדנאות המטפלות במתן כלים לעצמאות כלכלית: קורס ניהול פיננסי בזמן משבר, איך לצאת מהמינוס, חשיבות החיסכון וטיפים רבים שנועדו למקסם את התקציב המשפחתי.

העברנו גם סדרת הרצאות ברשויות מקומיות שמאפשרות לעובדים להבין טוב יותר את זכויותיהם באמצעות בדיקת תלוש השכר והבנה מלאה שלו. כן נערכות סדנאות המאפשרות לנשים למצוא את האיזון בין בית, משפחה וקריירה. בסדנה כזו האישה מגדירה מטרות וחזון אישי אליהם תשאף להגיע.

חשוב לי גם לטפח את מנהיגות העתיד במקומות העבודה, ולכן קיימנו שיתוף פעולה עם המכון למנהיגות בבית ברל לסדנה בת יומיים למנהיגות נשית, בעלת תכנים מעצימים לנשים שכבר נמצאות בנקודות מפתח ונבחרו להיות נציגות בוועד העובדים.

אני מודה לצוות במרחב השרון שרץ איתי קדימה ומאפשר לי לתת את המיטב לנשות המרחב.

העשייה עוד מרובה, ואני נהנית מכל רגע, שמחה לסייע בהגשמת חלומן של הנשים בחלקת האלוהים הקטנה שלי.

שלכן ושלכם,

ליזי

 

*הטור של ליזי נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

ליזי רכניצרליזי רכניצר