מובילה לשינוי: הכירו את הילה גבר

תחושה של שליחות

עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות מספרת בטור אישי על הסיפוק והגאווה לאחר שמו"מ מבשיל לכדי חתימה על הסכם קיבוצי

שלום לכולן ולכולם,

נעים להכיר, אני הילה גבר, נשואה באושר ואמא לשלושה ילדים מדהימים, עורכת דין העובדת בהסתדרות וגאה לקחת חלק בשינוי החברתי שהארגון שלנו מוביל בחברה הישראלית.

כבר במהלך לימודי התואר הראשון במשפטים מאוניברסיטת חיפה, היה ברור לי שהתחום בו אבחר לעסוק הוא משפט העבודה. ההרצאות המרתקות בקורס דיני עבודה וסדנת גישור-פישור בבית הדין לעבודה בחיפה בה השתתפתי כסטודנטית, עוררו בי עניין רב ורצון להתמחות בתחום שיש בו הרבה מעבר לעבודה משפטית גרידא - יש בו נשמה, ובכוחו לשנות ולהשפיע לטובה על חייהם של אחרים.

וכמו שהיה לי ברור מה התחום המתאים לי, היה לי גם ברור מהו מקום העבודה שבו אוכל לנצל את כישוריי בצורה הטובה ביותר ולפעול למען הערכים שאני מאמינה בהם. וכך, לפני כעשור התחלתי את עבודתי כעו"ד בלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

במהלך השנים התמקצעתי בתחום ההסכמים הקיבוציים השונים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, וצברתי ידע וניסיון רבים. הייתי שותפה למספר גדול של משאים ומתנים מול מעסיקים רבים במשק, במקומות עבודה קטנים כגדולים, לרבות כאלה המתנהלים מול המדינה וגורמים ממשלתיים אחרים, וכמובן שותפה לניסוח ההסכמים הקיבוציים - תוצרי המשאים ומתנים. לפני כשנה מוניתי לראש תחום הסכמים קיבוציים בלשכה המשפטית.

עבודתי כרוכה בשעות עבודה רבות ולא שגרתיות, תחת לחץ, לוחות זמנים צפופים ואחריות רבה. עם זאת, זו עבודה שטומנת בחובה תחושה עמוקה של שליחות והיא מסבה לי גאווה.

הרגע בו נחתם הסכם קיבוצי בתום מו"מ מאומץ של 24 שעות רצופות או יותר, הוא רגע של הצלחה. הידיעה שכל העבודה הקשה השתלמה והעובדים למענם עמלנו יזכו ליהנות מפירות ההסכם הקיבוצי, מעניקה תחושת סיפוק.

עבורי העבודה בלשכה המשפטית בהסתדרות היא עבודה ייחודית שאין כמוה במשק הישראלי. בזכות ההסתדרות, שהיא ארגון העובדים הגדול במדינה הפועל זה כמאה שנה לילות כימים למען העובדים, נפלה בחלקי הזכות להיות שותפה להסכמים משמעותיים ופורצי דרך רבים. בנוסף לתרומתם לעובדים במקומות העבודה, יש בהסכמים כדי לתרום לעיצובה של החברה שלנו בכלל ולעיצוב משפט העבודה הקיבוצי במדינת ישראל בפרט.

גם בסופם של הימים הכי ארוכים בעבודה, אני חוזרת אל חיק משפחתי, ושמחה על כך שאני לוקחת חלק בעיצוב עתיד טוב יותר למען ילדיי, על כך שהם יוכלו להתבגר ולגדול במדינה בה עובדים מקבלים זכויות, תגמול וכבוד המגיע להם בעד מלאכתם.

שלכן ושלכם,

הילה גבר

*הטור של הילה נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

הילה גברהילה גבר