מובילה לשינוי: הכירו את לירון ביטון

העובדים הם הכוח המניע שלי

לירון ביטון, מזכירת איגוד מקצועי בהסתדרות עובדי המדינה במרחב ירושלים, מספרת בטור אישי על האתגרים בטיפול בעובדים בתקופת הקורונה, ועל תחושת הסיפוק הגדולה כשמאבקים שהיא לוקחת בהם חלק נושאים פרי

שלום לכולן ולכולם, נעים להכיר. שמי לירון ביטון, עו"ד ובעלת תואר שני במשפטים במסלול גישור וניהול מו"מ. אני בת 32, גרה בירושלים, נשואה ואם לשתיים.

מאז ומתמיד עבדתי במגזר הציבורי, מתוך תחושת שליחות ורצון להשפיע – תחילה כשוטרת בקבע, בהמשך כעורכת דין ובשנה וחצי האחרונות אני מזכירת איגוד מקצועי בהסתדרות עובדי המדינה, במרחב ירושלים.

אני רואה בתפקיד מזכירת איגוד כ"פנים" של ההסתדרות. כרפרנטית שמקשרת בין הארגון ל-26 משרדי ממשלה, אני אחראית על ליווי וייעוץ לוועדים, טיפול בפרט, ליווי בחירות לוועדים, שימועים, מכרזים, התנהלות מול הנהלות, קידום פעילויות רווחה ועוד.

מכניסתי לתפקיד שמתי לנגד עיניי את חיזוק הקשר עם הוועדים וטיפול בפרט תוך שקיפות, אמינות, יסודיות ומקצועיות. זאת מתוך אמונה שהעובדים הם המשאב האנושי החשוב ביותר של מקום העבודה והכוח המניע שלו.

התפקיד שלי דורש בעיניי מכלול תכונות רחב: יכולת הקשבה, הכלה, אסרטיביות, התמודדות עם אתגרים בצורה יצירתית ושילוב בין רגישות לנחישות.

לצערי, בתקופה המאתגרת הזו של משבר הקורונה, אנחנו עדים לניסיונות פגיעה בתנאי עבודתם ובזכויותיהם של עובדים רבים. אנחנו בהסתדרות מבינים את החשיבות בהקניית ביטחון, תמיכה, אוזן קשבת וכמובן מתן פתרון לעובדים.

זו תחושת כבוד עבורי לסייע לעובדים ולוועדים. כל טיפול שונה מהאחר וטומן בחובו את האתגרים שלו. הזכות לעזור לעובד לקבל את כל הזכויות שמגיעות לו מעניקה לי סיפוק, שמחה, גאווה ושליחות גדולה. זה מרחיב וממלא לי את הלב.

חשוב לי להודות לוועדים היקרים שבטיפולי שעושים עבודת קודש בסיוע לעובדים במיוחד בתקופת הקורונה. תודה על שיתוף הפעולה הן בפן האישי, הפרטני והקיבוצי, תוך ערבות הדדית וחתירה למען מטרה משותפת - טובת העובד.

אני מודה על הזכות לעבוד בהסתדרות - ארגון לאומי וחברתי, חזק ובולט. ארגון שמוביל מאבקים כלכליים וחברתיים, יוזמות מבורכות ומסייע לעובדים מכל השכבות. ההסתדרות מקדמת ומעצימה נשים, ורואה בהן כוח שיכול להוביל ולעשות שינוי תוך שילוב בין קריירה לאימהות.

זכיתי להיות חלק מהצוות המנצח של מרחב ירושלים בראשותו של יו"ר המרחב דני בונפיל, מנהיג עובדים בעל ניסיון של עשרות שנים בעשייה הציבורית שפועל במסירות, נחישות ונאמנות לרווחת העובדים. אני מודה לו על הפירגון והאמון בי.

כמו כן, ברצוני להודות ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב אייל לוי, שמכוון ומייעץ לי במקצועיות ורגישות, בכל עת.

ירושלים היא עיר של נשמה, וכך גם המרחב שלנו. חבריי לעבודה עושים הכל מהלב והנשמה. הם נלחמים עבור כל עובד במסירות, מקצועיות ואדיבות.

השאיפות שלי לעתיד הן להמשיך לשנות, להשפיע, להתפתח ולהתמקצע. והכי חשוב: שכל עובד יידע שיש לו למי לפנות.

בעזרת השם נעשה ונצליח.

שלכן ושלכם,

לירון

*הטור של לירון נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

לירון כהן לירון כהן