מובילה לשינוי: הכירו את קרן שיזף

מאבקים צודקים חייבים להצליח

בימים אלה עובדי מחלקת קווליטק בחברת ההייטק ECI, מנהלים מאבק כדי למנוע את מכירת המחלקה לחברה חיצונית - מהלך שצפוי לפגוע בזכויותיהם ובביטחונם התעסוקתי. קרן שיזף, העובדת במחלקה וחברת ועד עובדי ECI, מספרת בטור אישי על התחושות שמלוות בתקופה זו אותה ואת חבריה למקום העבודה

שלום לכולן ולכולם, נעים להכיר. שמי קרן שיזף, נשואה ואמא לשלושה, גרה בראש העין ועובדת מזה 16 שנים בחברת ECI טלקום, במחלקת QualiTech (קווליטק) בתחום האדמיניסטרציה והחשבונאות.

אני חברת ועד העובדים ב-ECI כשנה, בוועד שהוקם לפני שלוש שנים וחצי לאחר מאבק לא פשוט להתארגנות, שהייתה בזמנו מהראשונות בענף ההייטק.

בחצי השנה האחרונה הוכרזו בחברה שלנו לא פחות מחמישה סכסוכי עבודה, בשל סיבות שונות. הסכסוך הנוכחי, שהוכרז לפני כחודש, הגיע בעקבות כוונת ECI למכור את יחידת קווליטק. בהתחלה לא ידענו דבר, אך לאט לאט גילינו שחברה מתחרה בשם "מעבדות חרמון" מבנימינה מעוניינת לקנות אותנו.

התברר שהעסקה כבר בשלבים מתקדמים, אך לצערי ללא מעורבות העובדים - לא של עובדי המעבדות עצמן ולא של הוועד ב-ECI. צר לנו שהנהלת ECI לא מבינה שברגע שעובדיה התאגדו, היא לא יכולה לנהוג בהם כפי שהיא עושה. היא מוכרחה לשתף אותם, לשקף להם, והיא בעיקר לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם מהם.

מחלקת קווליטק מתעסקת בבדיקות תקינה. יש לנו ארבע מעבדות הנותנות שירות למוצרי ECI ולמאות לקוחות חוץ בסקטורים שונים. המחלקה אמנם חלק מ-ECI אך מתנהלת כיחידה עסקית עצמאית. היחידה היא רווחית עם מגוון רחב של לקוחות ובין המובילות בשוק התקינה בארץ.

קווליטק היא כמו משפחה בשבילי. קבוצה ייחודית עם עובדים מסורים, ותיקים ולויאליים עם רמת שירות נדירה ואיכותית, רמת מקצועיות מהגבוהות בתחום ומוניטין ללא רבב בשוק הישראלי.  לאור היכרותי העמוקה של פעילות הקבוצה, אני לא רואה כל הצדקה במכירה זו, אם זה מבחינת ECI שזקוקה לשירות שלנו זמין וקרוב, ואם זה בכך שהיחידה היא יחידה רווחית.

בליווי יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי וצוותו, בשבועות האחרונים הפגנו מספר פעמים מול ביתו של אלכס אוסוסקין, בעלי "מעבדות חרמון". מטרתנו היא אחת: לגרום לו להבין שמאחורי קווליטק יש עובדים, משפחות וחיים שלמים שלא ניתן למכור אותם ולהעבירם מיד ליד. אין לי ספק כי המאבק שלנו צודק - ומאבקים צודקים חייבים להצליח, אין ברירה אחרת.

העובדים סומכים על הוועד ועלי כנציגה שלהם בתוך הוועד, שנדאג להם לקבל את מה שמגיע להם. אני מלאת תחושת סיפוק ומרגישה שליחות על הנתינה שלי לאחר ועל התרומה לחיבור בין העובדים והצרכים שלהם, שהם החשובים ביותר מול הנהלת החברה.

אני רואה חלק מהמחויבות האישית שלי, יחד עם יו"ר הוועד אופיר לוי וחברי הוועד האחרים, לדאוג לעובדים לביטחון תעסוקתי, ולרשת ביטחון אישית לכל אחד ואחת מהם.

שלכן ושלכם,

קרן.

 

הטור של קרן נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

קרן שיזףקרן שיזף

הפגנות עובדי ECI מול ביתו של אוסוסקיןהפגנות עובדי ECI מול ביתו של אוסוסקין