עשרת הדיברות לצרכן

עשרת הדיברות לצרכן

החקיקה הצרכנית בישראל משתפרת והולכת. לצערנו, לא ניתן לומר זאת על המודעות של הצרכנים בישראל לזכויותיהם. הפער בין זכויות הצרכן לפי חוק, לבין המידע שיש לצרכן על זכויות אלה גדול ביותר. בשל כך, מקומו של מדריך כגון זה מאת רשות ההסתדרות לצרכנות חשוב ביותר

1. תכנן את קניותיך מראש.

2. השווה את מחיר המוצר או השירות במספר מקומות, בטרם תרכוש אותם.

3. קנה בעסק המציג מחירים כחוק.

4. רכוש מוצר ששם היצרן וכתובתו מופיעים עליו ושנושא תעודת אחריות.

5. העדף מוצר הנושא תו תקן, המבטיח בטיחות ואיכות.

6. קבל לידיך וקרא בעיון כל הסכם לפני שתחתום עליו.

7. שלם את מחיר המוצר עם הספקתו ולא קודם לכן, ודרוש קבלה על התשלום.

8. הימנע מקניות מקריות ברחוב או מאנשים הבאים לביתך.

9. הימנע ממסירת פרטי כרטיס אשראי בטלפון או באינטרנט לגופים בלתי מוכרים. בכל מקרה, ודא כי רכישה באינטרנט מבוצעת באתר מאובטח.

10. בתשלום בשיקים דחויים, כתוב עליהם "למוטב בלבד", מחק את האותיות "פקודת" במילה "לפקודת" (אם קיימת) באופן שיופיע על השיק: "שלמו לפקודת", וסמן אותם ב"קרוס" (שרטוט שני קווים אלכסוניים). ניתן להזמין מראש שיקים מוכנים כאלה. שאל את הבנקאי שלך.

עשרת הדיברות חצרכן הישראליעשרת הדיברות חצרכן הישראלי

רשות ההסתדרות לצרכנות

מתחילת דרכה, ראתה הסתדרות העובדים צורך בחיזוק הפעילות בתחום הצרכנות, מתוך הבנה שהגנת הצרכן הינה חלק בלתי נפרד מהשמירה על הכנסתו של העובד ועל רמת חייו וזכויותיו.

רשות ההסתדרות לצרכנות הוקמה בשנת 1970, תחת השם "הרשות להגנת הצרכן בהסתדרות". בשנת 1983 הוענקה לרשות הכרה מטעם המדינה כארגון צרכנים לפי חוק החוזים האחידים תשמ"ג-1982, חוק בתי המשפט (נוסח משולב) תשמ"ד-1984, חוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 וחוק ההגבלים העסקיים תשמ"ח-1988.

בראש הרשות עומד מנכ"ל ומשרדה הראשי ממוקם בבית ההסתדרות בתל-אביב. חלק ניכר מפעילות הרשות מתבצע באמצעות רכזי הצרכנות של הרשות הפרושים במרחבי ההסתדרות בכל הארץ. לרכזי הצרכנות יש ידע רב בתחומי הצרכנות והם עוברים דרך קבע השתלמויות וקורסים בתחום זה.

הרשות מטפלת באלפי תלונות מדי שנה, במגוון תחומים, כגון: רהיטים, חברות תקשורת (חברות סלולריות, אינטרנט, כבלים ולוויין), מוצרי חשמל, הלבשה והנעלה, נופש ותיירות, מכוני כושר, קורסי לימוד, עסקאות ברוכלות (בבית הצרכן או ברחוב) עסקאות מכר מרחוק (קנייה באמצעות הטלפון, האינטרנט וכדומה) ועוד.

רשות ההסתדרות לצרכנות

המשרד הראשי: בית ההסתדרות החדשה, רח' ארלוזורוב 93, תל-אביב 6209801
מענה אנושי לפניות הציבור: בימים א' – ה', בין השעות 12:00 – 10:00 בטל: 03-6921280/1
וכן ב- 2383*

הבהרה

המידע המובא במדריך זה המוצג באתר/ האפליקציה של ההסתדרות, הינו כללי בלבד ואינו מידע מחייב. אין הוא מהווה תחליף לייעוץ או טיפול משפטי ואין להסתמך עליו ללא יעוץ מתאים, הסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש/ת בלבד - יש לעיין בתקנון ותנאי השימוש באתר/אפליקציה. המידע במדריך מעודכן בהתאם להוראות החוק והתקנות שעד לחודש פברואר 2018. הנוסח המחייב הוא נוסח החוק והתקנות. ניתן לעקוב אחר שינויים ועדכונים באתר הרשות באינטרנט.