הסכם פרישה מוקדמת לכ-100 עובדי הסוכנות היהודית

ההסתדרות והסוכנות היהודית חתמו על הסכם שיאפשר פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים לכ-100 עובדים

תנאי הפרישה החדשים שיוצעו לעובדי הסוכנות, העומדים בתנאי הזכאות, כוללים בין היתר קצבת פנסיה מוגדלת עד לגיל הפרישה, מענק ביטול הודעה מוקדמת והסתגלות בהתאם לוותק, פדיון ימי מחלה וחופשה ועוד

ההסתדרות, הנהלת הסוכנות היהודית וארגון עובדי הסוכנות חתמו הבוקר (א') על הסכם קיבוצי ייחודי ופורץ דרך המעגן שורת תנאים שיעודדו ויאפשרו פרישה מרצון לכ-100 עובדים.

החתימה על ההסכם נערכה במעמד יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד; יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג; יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל; רמ"ט יו"ר ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי; ראש חטיבת מוסדות לאומיים וחברות ממשלתיות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד אסף אדר; יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, חנן מור וכן סמנכ"ל משאבי אנוש בסוכנות היהודית משה שיף וסמנכ"ל הכספים של הסוכנות היהודית משה עשירי, שהובילו את ההסכם מצד הסוכנות היהודית ואת אישור הנהלת הארגון. העבודה על ההסכם מצד נציגות העובדים לוותה על ידי עו"ד כפיר זאב ואקטואר אבי עייש.

ההסכם מאפשר לעובדי הסוכנות היהודית שירצו בכך לפרוש בכבוד ובתנאים מתגמלים, ובמקביל מאפשר לסוכנות להתייעל על מנת לשמור על יציבותה. לתנאי הפרישה המוקדמת יהיו זכאים כל עובדי הסוכנות מעל 20 שנות ותק. ההסכם כולל קצבת פנסיה מיידית עד לגיל הפרישה, עם הגדלה של עד 5% באחוזי הפנסיה. יחד עם זאת, כל העובדים יוכלו לבחור בין קבלת קצבת הפנסיה עד לגיל פרישתם, או מענק חד פעמי של עד 300 אלף שקל שיינתן להם באופן מיידי.

בנוסף, על פי ההסכם, כל עובד שיפרוש יקבל מענקי הסתגלות וביטול הודעה מוקדמת בהתאם לוותק, וכן פדיון ימי מחלה וחופשה לפי מפתח עליו הסכימו הצדדים.

עוד הוסכם בין הצדדים כי עובדים חדשים אשר נקלטו לסוכנות החל משנת 1995 ויבחרו לפרוש כחלק מההסכם, יקבלו קצבת גישור עד גיל 67 – ובמשך לא יותר מ-120 חודשים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על חתימת ההסכם ואמר: "מדובר בהסכם מרענן ופורץ דרך שיש בו משום רצון לקדם את העובדים ולרענן את השורות, בד בבד עם המשך פעילותה ההיסטורית והמבורכת של הסוכנות. אני מברך את כל הצדדים שלקחו חלק במו"מ להסכם ומודה ליו"ר הסוכנות יצחק הרצוג על השותפות. ברכות גם לחנן מור, מראשי הוועדים החזקים בהסתדרות המעו"ף על הנחישות והחתירה להגיע להסכם מצוין שיביא לשיפור הפיריון בסוכנות. ההסתדרות תמשיך לעבוד עם הנהלת הסוכנות באופן מלא וצמוד מתוך מטרה להשיא את הסוכנות למחוזות חדשים וחדשניים".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "הסוכנות היהודית הוא הארגון היהודי הגדול ביותר בעולם. מאז שנכנסתי לתפקידי שמתי לי למטרה להביא לשינוי צופה פני עתיד כדי לשמר אותו כארגון יעיל ויציב שמשרת את העם היהודי ומדינת ישראל. ההסכם שנחתם היום מאפשר לעובדי הסוכנות הזכאים לכך לצאת לפרישה מוקדמת. כך יתאפשר לנו להתייעל ולהביא לחילופי דורות בארגון. אני מודה ליו״ר ההסתדרות החדש ארנון בר-דוד, ליו"ר ועד העובדים חנן מור ולהנהלת הסוכנות היהודית על ההסכם הקיבוצי החדש".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "אני מודה לכל מי שעמל ותרם לקידומו של ההסכם אשר יאפשר לעובדים רבים מהסוכנות לפרוש בכבוד, ולסוכנות להתייעל ולהמשיך בעשייתה החשובה למען מדינת ישראל והעם היהודי".

יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, חנן מור: "המו"מ עם ההנהלה היה מורכב ומאתגר. אני שמח שהיום הגענו לסיומו וחתמו על הסכם שמחד יאפשר לעובדים לפרוש בתנאים הטובים ביותר ומאידך לסוכנות לבצע תהליכי התייעלות ההכרחיים לשמירה על איתנותה והמשך עשייתה. ההסכמות בין הצדדים נולדו מתוך שיתוף אמיתי והקשבה לצרכים של כל הצדדים וזה מה שהוביל אותנו לאורך כל הדרך".

מעמד חתימת ההסכםמעמד חתימת ההסכם