עובדי מפעל "חרסה" בב"ש ערכו אסיפת חירום

עשרות עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע ערכו אסיפת חירום על רקע הכוונה לחסל את פעילותו

נוכח חששות העובדים מסגירת מפעל הכלים הסניטריים והעברתו לחו"ל, התאספו רבים מהם על רצפת פס הייצור והצביעו בעד הכרזת סכסוך עבודה שיאפשר להם להיאבק על פרנסתם ומקום עבודתם. במכתב התראה שנשלח להנהלת מפעל חרסה נכתב כי "ההסתדרות אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים נוכח הפרסומים ותשתמש במלוא זכויותיה כדי להגן על העובדים"

עשרות עובדי מפעל הכלים הסניטריים "חרסה" מבאר שבע ערכו אסיפת חירום על רקע הפרסומים לפיהם בעלי המפעל מתכוונים לסגור אותו ולהעביר את הייצור לטורקיה.

במפעל הוותיק מועסקים כ-115 עובדים המאוגדים בהסתדרות. העובדים, תושבי באר שבע והאזור, קיבלו בהפתעה גמורה את הידיעה על כוונות בעל השליטה בחברת חמת, יואב גולן, לסגור את מפעל חרסה שבבעלותה. באסיפת הסברה שערכו על רצפת פס הייצור הצביעו העובדים בעד הכרזת סכסוך עבודה, מהלך אשר יאפשר להם להיאבק על פרנסתם ומקום עבודתם.

במקביל, מההסתדרות במרחב הנגב בראשות מאיר בביוף נשלח מכתב התראה למנכ"ל חרסה עידו שפר, ובו נכתב כי ההחלטה לסגור את המפעל היא "חסרת אחריות, הפוגעת ברגל גסה בעובדים אשר ימצאו עצמם נזרקים לשוק העבודה. מערכת יחסי העבודה במפעל מוסדרת באמצאות הסכמים קיבוציים מיוחדים הקיימים בחברה מזה עשרות שנים וראוי היה להגיע לעובדים ולשוחח עמם בעניין, טרם מסירת הודעה לתקשורת".

במכתב כתב יועמ"ש ההסתדרות במרחב הנגב עו"ד גיא בלס כי "ההסתדרות, אשר משמשת כארגון היציג במפעל, אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים נוכח הפרסומים ותשתמש במלוא זכויותיה לפי כל דין, כדי להגן על העובדים".

אסיפת ההסברה של עובדי "חרסה"אסיפת ההסברה של עובדי "חרסה"

אסיפת ההסברה של עובדי "חרסה"אסיפת ההסברה של עובדי "חרסה"