ההסתדרות תערער על צו המניעה לשביתה בבתי החולים; ניסנקורן: "החלטה מצערת המאפשרת למדינה להמשיך להחזיק את העובדים כבני ערובה ועם תנאי שכר לא ראויים"

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן בעקבות צו המניעה שהוצא כנגד שביתת עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים: "ההחלטה שהתקבלה אינה מידתית. על המערכת להתעשת ולהבין את גודל השעה ואת ההזדמנות לבצע תיקון היסטורי בעוול המתמשך שנגרם לעובדים" *** יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי: "ההסתדרות תמשיך את המאבק למען העובדים ותעמוד לצדם ככל שיידרש"

בעקבות צו המניעה שהוצא במהלך הלילה שחלף לשביתת עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, בכוונת ההסתדרות להגיש ערעור על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה.

מדובר בהחלטה לא מאוזנת ולא שקולה שאינה לוקחת בחשבון את עומק המשבר בו נמצאת מערכת הבריאות הממשלתית ואת תנאי ההעסקה הירודים של עובדי המינהל והמשק, אשר מבצעים את עבודתם לילות כימים למען החולים ובריאותם ולמען תחזוקה ותפעול שוטפים ותקינים של בתי החולים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס להחלטת בית הדין ואמר: "ההחלטה המצערת שהתקבלה בבית הדין מאפשרת למדינה להמשיך להחזיק את עובדי המינהל והמשק בבתי החולים כבני ערובה של ממש. עובדים מסורים אלו מועסקים בתנאי שכר והעסקה לא ראויים שאינם עומדים בקנה אחד עם עבודת הליבה החשובה והקריטית שהם מבצעים למען הציבור. ההסתדרות תערער על צו המניעה הלא-מידתי שהוצא, ובטוחני כי בעקבות זאת המערכת תתעשת ותבין את גודל השעה ואת ההזדמנות לבצע תיקון היסטורי בעוול המתמשך שנגרם לעובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי: "עובדים בתי החולים עושים מלאכת קודש למען כלל הציבור הישראלי והם ראויים לתנאי העסקה מכבדים וראויים הרבה יותר. צר לי שבמקום להורות על הליך שיאפשר פתרון מוסדר ומוסכם בין הצדדים, החליט בית הדין להוציא צו מניעה שימנע מהעובדים תקווה. ההסתדרות תמשיך את המאבק למען העובדים ותעמוד לצדם ככל שיידרש עד שיקבלו את התגמול הראוי להם".