הסכם קיבוצי נחתם בחברת אפקון

ההסתדרות במרחב הנגב, הנהלת המפעל וועד העובדים חתמו על הסכם עבור 100 עובדי המפעל בב"ש, העוסק בייצור ארונות חשמל

הסכם קיבוצי נחתם בין ההסתדרות, הנהלת חברת אפקון התקנות ושירותים וועד העובדים. מדובר בהסכם לשלוש שנים אשר כולל את 100 העובדים המועסקים ביחידת הייצור במפעל בבאר שבע. המפעל עוסק בייצור והתקנה של ארונות חשמל.

בין עיקרי ההסכם: תוספות שכר בכל שנה בגובה של 4% בשכר הנמוך ו-2.5% בשכר הגבוה. לעובדים יינתנו תוספות ותק, וכן קרן השתלמות לעובדים בעלי ותק של חמש שנים ומעלה, כאשר מרבית העובדים עומדים בקריטריון זה: 5% חלק המעביד ו-2.5% חלק העובד. כמו כן הוסכם על מתן הפרשות סוציאליות בגין הפרמיה, מענק חתימה בגובה של 850 שקל לעובדים בעלי ותק של חצי שנה ומעלה ועוד. 

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, מסר: "מדובר בהסכם מתחדש בתקופה לא פשוטה מבחינה כלכלית למפעל. צריך לזכור שמפעל אפקון בבאר שבע הוא היחיד בארץ שמייצר לוחות חשמל לתעשייה והוא בתחרות עזה עם ייבוא מסיבי מסין. למרות זאת, הצליחו ועד העובדים וההסתדרות להגיע להסכם טוב עם תוספות שכר והטבות משמעותיות, מתוך ראייה אופטימית לגבי העתיד".

מזכיר האיגוד המקצועי במרחב הנגב, נורברט בוקובזה, מסר: "לאחר משא ומתן ארוך בן תשעה חודשים, הגענו להסכם טוב שמשפר לעובדים בצורה משמעותית את התנאים והשכר. אני גאה בהסכם ורוצה להודות לחברי ועד העובדים בראשותה של אתי רמתי, על שיתוף הפעולה, הסבלנות והסובלנות. תודה ענקית ליועץ המשפטי שלנו, עו"ד גיא בלס".

יו"ר ועד העובדים, אתי רמתי, מסרה: "אני רוצה להודות לנורברט בוקובזה, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, ולגיא בלס היועץ המשפטי, על התמיכה לאורך כל הדרך ועל כך שהצליחו להביא לעובדים שלנו הסכם טוב". 

מעמד חתימת ההסכם