עובדי נס טכנולוגיות בביה"ח הדסה עורכים "קבלת שבת" מול בית המנכ"ל

עשרות עובדי נס המוצבים בביה"ח הדסה בירושלים מפגינים ברגעים אלו מול ביתו של מנכ"ל החברה שחר אפעל, ברמת אפעל *** העובדים, השובתים מזה כשלושה שבועות, מוחים על הפגיעה בהתארגנותם ועל הסחבת שנוקטת הנהלת נס במו"מ מולם *** יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים התריע בפני הנהלות בית החולים ועיריית ירושלים, כי אם לא יקלטו את עובדי נס להעסקה ישירה וישימו סוף לתנאי העסקתם הפוגעניים – ההסתדרות תכריז סכסוכי עבודה

עשרות עובדי נס טכנולוגיות(NESS)  המועסקים בבית החולים הדסה בירושלים, עורכים ברגעים אלו טקס קבלת שבת מחאתי מול ביתו של מנכ"ל נס שחר אפעל ברמת אפעל. פעולת העובדים, המאוגדים בהסתדרות, מתקיימת במחאה על הפגיעה של הנהלת החברה בהתארגנותם והסחבת שהיא נוקטת במשא ומתן עם נציגות העובדים.

נזכיר כי עובדי נס, המספקים תמיכה מחשובית לבית החולים, שובתים מזה כשלושה שבועות על רקע סירוב הנהלת נס להשוות את תנאיהם לתנאים של עובדי המנהל והמשק בבית החולים. הנהלת נס מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים. העובדים הפגינו מול ביתו של אפעל גם ביום ד', וערכו לו "קריאת השכמה" בשעה 07:00 בבוקר.

בחברת נס קיים סכסוך עבודה פתוח גם בקרב עובדי נס בעיריית ירושלים, בה הם מועסקים בקומת מרתף ללא אוורור ובתנאי צפיפות קשים. הנהלת נס מסרבת גם במקרה זה לפתור את הסוגיה לרווחת עובדיה.

במכתב חריף ששלח השבוע יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל אל הנהלות בית החולים הדסה ועיריית ירושלים, כתב בונפיל כי ההסתדרות רואה בחומרה רבה את חוסר נטילת האחריות שלהן כלפי העובדים שמועסקים בשטחם על ידי חברה חיצונית (נס טכנולוגיות). בונפיל התריע כי עליהן לקלוט את העובדים להעסקה ישירה על מנת להביא לתיקון בתנאי ההעסקה הפוגעניים שלהם - ואם  לא יעשו כן תכריז ההסתדרות על סכסוכי עבודה בבית החולים ובעירייה.