הצדדים הגיעו להסכמות: יצומצם משמעותית מספר המפוטרים ב-ECI

ההסתדרות, ועד עובדי ECI וההנהלה סיכמו על מתווה אשר יכלול את צמצום הפיטורים המתוכנן בחברה מ-100 ל-60 עובדים, תוך הגדלת תנאי פרישתם והתחשבות בוותק וגיל *** הצדדים ייכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי ראשון *** יו"ר איגוד עובדי ההייטק, יקי חלוצי: "הצלחנו לצמצם את מספר הפורשים למינימום ולקבוע תנאים משופרים לפרישתם. כעת נמשיך במרץ ליעד הבא - הסכם קיבוצי ראשוני" *** יו"ר הוועד אופיר לוי: "המאבק שלנו הוא על הבית - הבית זה לא רק ECI  אלא מדינת ישראל והמלחמה היא על העתיד של ילדינו"

לאחר מו"מ מרתוני שנערך אל תוך הלילה, הגיעו ההסתדרות, ועד עובדי ECI והנהלת החברה אל הסכמות אשר הביאו לסיום המשבר הנוכחי בחברה.

הצדדים הסכימו על מתווה אשר יכלול את צמצום היקף הפיטורים המתוכנן בחברה מ-100 ל-60 עובדים. תנאי הפרישה עבור המפוטרים, אשר הוסכם גם על זהותם, יוגדלו ויחושבו בהתאם לנוסחה המביאה בחשבון את ותק העובדים וגילם.

בנוסף לכך הסכימו הצדדים להיכנס לתהליך הידברות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשוני בחודשים הקרובים.

בהתאם להסכמות, עובדי ECI ישובו לעבודה סדירה החל מיום ראשון הקרוב (14 בינואר). הפגנת העובדים אשר תוכננה הבוקר מול ביתו של בעל השליטה בחברה שאול שני, לא תתקיים.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר הבוקר: "הצלחנו לצמצם את מספר הפורשים למינימום ולקבוע תנאים משופרים לפרישתם. כעת אנחנו ממשיכים במרץ, מהשבוע הבא, ליעד הבא שלנו - הסכם קיבוצי ראשון בחברה. אני רוצה להודות ולשבח את ועד העובדים ב-ECI על המאמץ והמאבק הבלתי מתפשר למען כלל עובדי החברה".

יו"ר הוועד בחברה, אופיר לוי, אמר: "במשך 20 שנה מפטרים אלפי אנשים בחברה בהינף יד, פוגעים בעובדים ישראלים ומעבירים פעילויות להודו וסין. המאבק שלנו הוא על הבית - הבית זה לא רק ECI אלא מדינת ישראל והמלחמה היא על העתיד של ילדינו".

לוי הוסיף: "לאחר מאבק עוצמתי של עובדים עם לב ענק והפגנת סולידריות עצומה הגענו למצב בו כמות המפוטרים ירדה מ-100 ל-60 אנשים שיפוטרו בכבוד. התוצאה קשה אבל צריך להבין שסימנו נקודת אל-חזור בה החברה הבינה, דרך העוצמה של העובדים והוועד, שאי אפשר לפטר בקלות עובדים בלי להיתקל בחומה שתגן עליהם ותילחם על הגינותם וכבודם. נמשיך לחתור להסכם קיבוצי ונגיע ליעדים שלנו בקרוב מאוד, תוך תקווה לימים טובים יותר".