נחתם הסכם קיבוצי בבנק דקסיה

ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות, הוועד והנהלת הבנק, מסדיר את תנאי העסקת העובדים, את שמירת רצף זכויותיהם וכן מזכה אותם במענקים ופיצויים מוגדלים לקראת הליך מכירה אפשרי של הבנק

לאחר מו"מ ממושך שנערך בין ההסתדרות, הנהלת בנק דקסיה (בנק אוצר השלטון המקומי לשעבר) וועד העובדים, חתמו הצדדים על הסכם קיבוצי מיוחד אשר יסדיר את תנאי העסקת עשרות עובדי הבנק בארבע השנים הקרובות.

ההסכם נחתם בין ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו בראשות היו"ר גרשון גלמן, יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב עמיר שפטל, ומשנה למנכ"ל הבנק עו"ד זהר צאלים.

ההסכם מסדיר את תנאי העסקת העובדים, את שמירת רצף זכויותיהם וכן מזכה אותם במענקים ופיצויים מוגדלים לקראת הליך מכירה אפשרי של הבנק (בין אם ימכרו רק מניות שליטה של קבוצת דקסיה ובין אם ימכרו גם מניות המיעוט). כמו כן, מבטיח ההסכם שיתוף פעולה מיטבי בין עובדי הבנק, ההסתדרות וההנהלה בשלב המכירה.

יו"ר הסתדרות במרחב תל-אביב-יפו, גרשון גלמן, בירך על חתימת ההסכם והוסיף: "לשיטתי, עדיף שהבנק יונפק לציבור ויישאר כבנק עצמאי ולא ימוזג עם בנק אחר. כך, ניתן יהיה לבנות על התשתית הקיימת בו פעילויות בנקאיות נוספות דבר שיתאים למגמת המדינה להגביר את התחרותיות במערכת הבנקאות מחד גיסא וימנע פיטורי עובדים מאידך גיסא"

יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב עמיר שפטל, ציין כי "מורכבות המו"מ נבעה מהיותו של הבנק בבעלות קבוצת הבנקאות הצרפתית-בלגית דקסיה ומעורבות ההנהלה העולמית בהסכם, שנאלצה להתמודד מקרוב עם נורמות ההסכמים הקיבוציים בישראל ובחנה את הדברים גם מבחינת התקדימים לכלל הקבוצה העולמית".

היועצים המשפטיים שליוו את המו"מ וההסכם הם עו"ד רענן שקדי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועו"ד רם לנדא ממשרד עו"ד מיתר.

מעמד חתימת ההסכם