הסכם קיבוצי חדש משפר דרמטית את תנאי העסקת המהנדסים, ההנדסאים, הטכנאים והלבורנטים בשלטון המקומי

הסכם שנחתם בין ההסתדרות לראשי השלטון המקומי, משפר באופן משמעותי את תנאי העסקתם של עובדים רבים הנזקקים כיום להשלמת הכנסה - למרות תפקידם החיוני בתפעול השוטף של המשק *** בין סעיפי ההסכם: תוספות שכר אחוזיות ושקליות, תוספות ניהול ותוספות מיוחדות לעובדים שצברו מומחיות בתחומים מסוימים *** יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "מדובר בהסכם חשוב המתקן עיוותי שכר היסטוריים, מצמצם פערים ושם במרכז את העובדים המועסקים בדרגות הנמוכות" *** יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס: "מרכז השלטון המקומי ימשיך ויפעל גם בעתיד לטובת ציבור העובדים במדינת ישראל"

הסכם קיבוצי חדש שנחתם לפני זמן קצר בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי חגית מגן ונציגי שלוש ערים הגדולות והמועצות האזוריות, משלים את מהפיכת תנאי העסקת הנדסאים והטכנאים והמהנדסים, וכן הלבורנטים במערכת החינוך המועסקים על ידי הרשויות המקומיות.

ההסכם חל על למעלה מ-2,000 עובדים, המועסקים במגוון רב של תפקידים במערכות המים והתשתיות, איכות הסביבה, לוגיסטיקה, בקרת רמזורים, מערכות מידע ועוד. תוספות השכר ישולמו על פני תקופת ההסכם עד לאמצע 2019, וחלקו כבר שולמו בפועל.

במו"מ על ההסכם לקחו יו"ר הסתדרות ההנדסאים דני הורנשטיין, יו"ר הסתדרות המהנדסים אהוד נוף, יו"ר חטיבת הסקטור העסקי בהסתדרות ההנדסאים שלמה פרלוב, סגן הממונה על השכר באוצר דיאא אסדי, ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי חגית מגן סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בעיריית תל אביב שייצג את שלוש הערים הגדולות אבי פרץ וראש אגף כוח אדם בעיריית תל-אביב אבי זוהר.

עוד לקחו חלק במו"מ האקטואר והיועץ הכלכלי להסתדרות ההנדסאים ולהסתדרות המהנדסים אבי עייש, מ"מ יו"ר הסתדרות המהנדסים מאיר מלכה והיועצת המשפטית להסתדרות המהנדסים עו"ד נעמה לוי.

בראש ההסכם נקבע בין היתר כי העובדים יקבלו תוספות שכר אחוזיות שינועו בין 3.5% לכ-15% לאורך שנות ההסכם, וכן תוספות שקליות בגובה של מאות שקלים. תוספות אלה מבטיחות כי העובדים יצאו לראשונה ממעגל העובדים הנזקקים להשלמת הכנסה, ומעתה הם יוכלו להתפרנס בכבוד בתנאי השכר הראויים להם. כחלק מכך הוסדר כי שכר העובדים המחושב לצורכי הפרשות פנסיוניות יגדל אף הוא.

עוד נקבע בהסכם כי עובדים אשר החלו את עבודתם לאחר מרץ 1999, יקבלו תוספת ניהול מיוחדת שתנוע בין 7.5% ל-12.5% משכרם, בהתאם לרמת הניהול, גודל הרשות  ולדרגתם.

בנוסף לכך, לראשונה יינתן ביטוי כספי ליכולות ותחומי מומחיות שצברו העובדים ומחייבים השכלה ותעודות רישוי מתאימות הן לדירוג הנדסאים והן לדירוג מהנדסים בתחומים של: הנדסת חשמל, הנדסת איכות סביבה, הנדסת נוף וממוני בטיחות. תוספות אלה יהיו בגובה של 10% מהשכר.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר עם החתימה על ההסכם: "אני מברך את כל הצדדים על ההירתמות לחתימת ההסכם החשוב הזה, המתקן עיוותי שכר היסטוריים ומספק אופק כלכלי לאוכלוסיות העובדים הכלולות בו. ההסכם מצמצם פערים ושם במרכז את העובדים המועסקים בדרגות הנמוכות, הממלאים תפקידים חיוניים ביותר ברשויות המקומיות והלכה למעשה בתפקוד השוטף של המשק הישראלי כולו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, ציין: "ההסכם שנחתם היום מיטיב עם אוכלוסיית המהנדסים והנדסאים, מעניק תוספות פרופסיונליות ומתקן עיוותי שכר בדירוגים אלה. מרכז השלטון המקומי ימשיך ויפעל גם בעתיד לטובת ציבור העובדים במדינת ישראל".

ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי, חגית מגן: "ההסכם שלפנינו מיטיב עם ציבור עובדים חשוב ושקט אשר מקפיד לבצע את עבודתו נאמנה, וכעת יקבל את ההערכה המגיעה לו, תוך פתיחת צוהר להסכמי המשך עתידיים".

יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, דני הורנשטיין: "ההסכם אליו הגענו מהווה פריצת דרך ובשורה של ממש בכל הקשור להוצאת העובדים ממעגל השלמת ההכנסה, וכן לאור העובדה ש עובדים שילמדו וישתלמו לגמולי השתלמות יקבלו תשלום מלא עם ההסכם הנוכחי. העובדים בשטח מרוצים וזה הדבר הכי חשוב מבחינתנו".

יו"ר הסתדרות המהנדסים, אהוד נוף: "אני מברך על ההסכם המתקן עיוותים ומקדם את ציבור העובדים באופן מיידי ועתידי. אמנם יש עוד מלאכה לפנינו, אך הכיוון הוא בהחלט ראוי וטוב והלב יכול להתמלא בגאווה על ההסכמות אליהן הגענו".

מעמד חתימת ההסכם (צילום: תמר מצפי)מעמד חתימת ההסכם (צילום: תמר מצפי)

מעמד חתימת ההסכם (צילום: תמר מצפי)מעמד חתימת ההסכם (צילום: תמר מצפי)