פנייה אישית מיו"ר ההסתדרות

חברות וחברי הסתדרות יקרים,

אין מילים שיכולות לקפל בתוכן את גודל הזוועות ואת הכאב החד שמפלח לכולנו את הלב. עדויות השורדים לצד התמונות הקשות שממשיכות להגיע מזירת הטבח, חושפות את האכזריות הבלתי נתפסת של החמאס. לצד תחושת האבל על הנרצחים הרבים והדאגה לגורל החטופים, מכרסמת ההבנה על הדרך שעוד מצפה לנו.

כנגד חוסר הוודאות, אנו שואבים תקווה ונחמה ממאות סיפורי הגבורה, ומרוח הערבות ההדדית. בימים האחרונים עשרות אלפי ישראלים, בהם עובדים וגמלאים מצפון ועד דרום, נרתמו למיזמי סיוע שעוטפים את הארץ שלנו באהבה.

כבר בשבת, הקמתי צוות חירום הסתדרותי שפועל לילות כימים כדי לתמוך בכל מי שזקוק לסיוע שלנו, ולהעניק מענה לציבור הישראלי במגוון רחב של תחומים.

אני גאה בחוסן של כל אחת ואחד מכם, וצוות החירום שלנו ממשיך להרחיב את העשייה. חשוב לי שתכירו את הפעילות השוטפת של ההסתדרות על מנת שתוכלו להיעזר בה, או להפנות אלינו את אלו שזקוקים לעזרה.

שלכם

ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות

דגל ישראל

כחלק מפעילותנו, ניתן להיעזר בהסתדרות בנושאים הבאים:

מוקד הפניות- מוקד המידע והשירות של ההסתדרות הפך למוקד חירום שפועל במתכונת מתוגברת ומסייע לציבור בנושאים רבים: החל בזכויות עובדים בשעת חירום, מענה טלפוני של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, ייעוץ לנפגעי פעולות איבה, מול מס רכוש וביטוח לאומי, ומעל לכל תיאום בין משפחות שמבקשות פינוי מהדרום למקומות אחרים. מיום ראשון ועד כה נענו וטופלו במוקד מעל 1,500 פניות בכל דרכי התקשורת. 

אנו עומדים לרשותכם בערוצים הבאים:

  • מוקד טלפוני – 2383*
  • ווטסאפ – 054-8678673
  • דוא"ל – moked@histadrut.org.il
  • אתר ההסתדרות
  • אפליקציית ההסתדרות (חפשו הסתדרות העובדים החדשה בחנות האפליקציות) וברשתות החברתיות שלנו.  

פינוי משפחות - המוקד מטפל בקשר בין המשפחות שפונו לבין מתקנים מארחים מטעם ההסתדרות. כבר עתה עשרות משפחות משדרות ואשקלון נמצאות במכון הבינלאומי למנהיגות בבית ברל, ובמתקני רשת הדיור משען. בנוסף מתארגנים שיתופי פעולה נוספים עם גורמים שמוכנים לארח משפחות כאשר למוקד שלנו יש את היכולת והידע לקשר אותם למשפחות שמבקשות פינוי.

תרומות ואיסוף ציוד במרחבים - מרחבי ההסתדרות כולם עוסקים בארגון ציוד ותרומות החל ממזון, ציוד לתינוקות, ציוד הגייני, מזרנים, צעצועים ועוד. חלק מהציוד מופנה ישירות למשפחות שפונו כמפורט לעיל, וחלק לחיילים ולמשפחות באזורים אחרים. מרחבי ההסתדרות שפועלים במסירות רבה, הצליחו עד כה לארגן טונות של ציוד ותרומות. בנוסף לכך, חלק ממרחבי ההסתדרות מבקרים פצועי צה"ל בבתי החולים ודואגים להם לפינוקי מזון וציוד. כמו כן, חלק מהמרחבים החלו בשיחות טלפוניות וביקורי בית אצל גמלאים.

היתר כללי לשעות נוספות - ההסתדרות פעלה מול משרד העבודה על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות כהוראת שעה, עד ל- 14 שעות עבודה ביום, וזאת בתנאי שהעובד הסכים לכך ותנאים נוספים כמפורט בהיתר.

שיתופי פעולה – בימים אלו מתגלה חוסנה של ההסתדרות ועקב כך לא מעט גופים פונים אלינו לשיתופי פעולה. אנו גאים בכך ונמשיך להרחיב את מעגלי העזרה ההדדית באמצעות חברי ההסתדרות, חברי ועדים ועובדי הארגון. אנו מודים לכל מי שמתנדב/ת ומסייע/ת לנו להמשיך ולהיות שם למען כל מדינת ישראל. נמשיך לעדכן אתכם לגבי העשייה.

להורדת קובץ של איגרת מעוצבת, לחצו כאן