עובדי תנועת הצופים מתארגנים בהסתדרות

מאות מעובדי תנועת הנוער מהגדולות בישראל החלו להתארגן בהסתדרות, לאור רצונם להסדיר את זכויותיהם ואת תנאי העסקתם מול הנהלת התנועה בהסכם קיבוצי *** ועד הפעולה: "הגיע הזמן להפוך את הבית שלנו לא רק למקום שטוב לגדול בו, אלא גם למקום שטוב לעבוד בו. הגיע הזמן שנדאג גם לעצמנו כעובדים"

ההסתדרות החלה לארגן את עובדי תנועת הצופים. היום (ג') החל השלב הגלוי של ההתאגדות במטרה לכונן יחסי עבודה קיבוציים בין העובדים להנהלת התנועה. חברי ועד הפעולה ופעילים נוספים, לצד נציגי הסתדרות, פועלים על מנת לצרף עובדים נוספים להתאגדות, מתוך מטרה להכריז בהקדם על ההסתדרות כארגון העובדים היציג.

הצופים, מתנועות הנוער הגדולות בישראל, פועלת באמצעות למעלה מ-220 שבטים ברחבי הארץ, ומתחנכים בה קרוב למאה אלף ילדים ונוער. מטה התנועה נמצא בשכונת יד אליהו בתל אביב.

לצד הצוות המתנדב, בתנועה עובדים מאות שכירים המשמשים בתפקידי מרכזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות וכן עובדי מטה. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים בעיקר לאור רצונם של העובדים להסדיר את זכויותיהם ואת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי.

מוועד הפעולה, אשר מורכב מנציגים מכלל הנהגות הצופים ברחבי הארץ, נמסר: "אנו מדריכים ומדריכות, מרכזים ומרכזות אשר מובילים ואוהבים את תנועת הצופים, דואגים לכל חניך וחניכה ונותנים מדי יום מכל הלב והנשמה – והגיע הזמן שנדאג גם לעצמנו כעובדים. הגיע הזמן להפוך את הבית שלנו לא רק למקום שטוב לגדול בו, אלא גם למקום שטוב לעבוד בו. הצטרפו אלינו עוד היום ויחד נדאג לעתיד שלנו בצופים".

התאגדות הצופים מלווה על ידי רכזי ההתאגדויות חן זך ורועי פרלמן, מהאגף להתאגדות עובדים בראשות עמיחי סטינגר.