ההסתדרות והמגזר העסקי לרה"מ: "לפתוח את מערכת החינוך"

 ההסתדרות והמגזר העסקי לרה"מ: "לפתוח את מערכת החינוך לאחר יום העצמאות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראו לו להיערך לפתיחת מערכת החינוך מיד לאחר יום העצמאות

"פתיחת מערכת החינוך של הגיל הרך, גני הילדים והחינוך היסודי עד כיתה ג', היא תנאי הכרחי להנעת גלגלי המשק והחזרתו לתפקוד, בדגש על חזרת ההורים למעגל התעסוקה", כתבו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר המגזר העסקי, דובי אמיתי, בפנייה שהועברה הערב (מוצ"ש) לראש הממשלה בנימין נתניהו.  

בר-דוד ואמיתי ציינו כי "פתיחה הדרגתית של המשק, ללא פתרון אמיתי להורים עובדים, היא בבחינת ניסיון להציל את הכלכלה עם יד אחת על העין. כמיליון וחצי תלמידים מבתי הספר היסודיים וגני הילדים נמצאים כעת בבית. בעקבות כך, ב-400 אלף משקי בית יש לפחות הורה אחד שנאלץ להיעדר ממקום העבודה".

השניים התריעו בפני רה"מ מפני הנזק הישיר שסופג המשק בשל היעדרות ההורים ממקומות העבודה והתייחסו גם להערכותיה של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר ולניתוח שהציג לפני מספר ימים בנק ישראל. "הניתוח העדכני של בנק ישראל מאשרר את התחזיות וקובע כי כל שבוע של השבתת מערכת החינוך גורע כ-2.6 מיליארד שקל מהתוצר של מדינת ישראל". לנזק החמור הזה, מתווספת גם פגיעה בהיקף משמעותי כתוצאה מאובדן התפוקה החינוכית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, התייחסו במכתבם גם לקביעותיהם של מומחי בריאות הציבור, בארץ ובעולם, שמצביעים על כך שילדים מהווים מקור שולי בהדבקה.

בבחינת המדינות שהחלו בפתיחה אחראית והדרגתית של המשק, השניים ציינו כי התנאים בישראל אמנם שונים מאיסלנד, דנמרק או נורבגיה, אך "הרמת ידיים מכל ניסיון להתאים את תנאי מערכת החינוך לשגרה החדשה מנותקת מהמציאות". הם כתבו לנתניהו כי "קורונה לא צפויה להיעלם בקרוב מחיינו וישנם צעדים רבים שניתן ליישם כדי להחזיר באופן אחראי את הלימודים".

בר-דוד ואמיתי הדגישו כי "על המדינה להציג תוכנית מגובה בתקציב ממשלתי, על מנת להבטיח כי החזרה למערכת החינוך לא תשית הוצאות נוספות על ההורים, על אלו שהיו קיימות ערב תחילת משבר הקורנה". בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ויו"ר המגזר העסקי הציעו לראש הממשלה להעמיד תוכנית ומודל שיגיע לציבור העובדים והמעסיקים.

"ההסכמה הרחבה שקיימת לגבי אופן ניהול המשבר, בקרב הגופים המובילים במשק שמייצגים הן את העובדים והן את המעסיקים, הוכיחה את עצמה כבר יותר מפעם אחת", כתבו יו"ר ההסתדרות ויו"ר המגזר העסקי, "ככל שפנייתנו לא תקבל מענה הולם וביטוי בהנחיות הרשמיות, לא נעמוד מנגד ונפעל בנחישות כדי למנוע את העמקת המשבר".

*לקריאת המכתב המלא ששלחו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי לראש הממשלה נתניהו - לחצו כאן

ארנון בר-דוד ודובי אמיתיארנון בר-דוד ודובי אמיתי