עשרות הגיעו לסיור אדריכלי בבית ההסתדרות

עשרות מבקרים הגיעו ביום חמישי אחר הצהריים לסיור בבית הוועד הפועל של ההסתדרות, כחלק מאירוע הארכיטקטורה "בתים מבפנים" שנערך בסוף השבוע בתל אביב-יפו.

זוהי הפעם החמישית שסיור כזה נערך בבית הוועד הפועל. את הסיור הובילו אדריכלית יפעת גבריאל (מנהלת פרויקט השימור בבניין, ממשרד YGA הנדסה ואדריכלות בע״מ) ואורן דגן.

בית הוועד הפועל, שנחנך ב-1953, הוא מהמבנים הציבוריים הראשונים והחשובים במדינת ישראל. הוא משמש כמרכז הניהולי והסמלי של ההסתדרות ומוגדר כמבנה לשימור עם הגבלות מחמירות. בשנים האחרונות המבנה עובר פרויקט שיפוץ לשימור החזיתות, בליווי משרד "אמנון בר אור – טל גזית אדריכלים בע״מ". לפני שש שנים הוסרו הגדרות שהקיפו את המתחם במשך עשרות שנים, ובמקומן הוקמה גינה ציבורית לרווחת התושבים, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו.

את המתחם המרשים תכננה קבוצת אדריכלים בראשות חתן פרס ישראל דב כרמי (יחד עם צבי מלצר, מריאן גרינהאוז, מלכיאל קוטלביץ', יצחק ישר, יצחק משה לבקוביץ', מאיר צרפתי ומארק פינטל). על הגן המקורי הופקד אדריכל הגנים יצחק קוטנר, ואילו את הגינה הציבורית המחודשת תכננו אדריכלית הנוף חוי ליבנה והאדריכל צחי אסא.

אירוע "בתים מבפנים" נמשך לאורך סוף השבוע, וכלל פתיחה של למעלה מ-180 מבנים וסיורים ללא תשלום ברחבי העיר.

עשוי לעניין אותך

  • 09/06/2026

    "שיחת עבודה" פרק 35 - מגילנות ועד פגיעה בזכויות המילואימניקים – איך מתמודדים עם אפליה במקום העבודה?  

    קרא עוד
  • 20/05/2026

    ניצחון להסתדרות ולעובדי SAP: ההסכמים הקיבוציים בחברה יכובדו במלואם

    קרא עוד
  • 27/04/2026

    אנשים | עובדים: אלכס מילר

    קרא עוד
  • 03/05/2026

    השבוע: סיור אדריכלי מיוחד בבית ההסתדרות

    קרא עוד
  • 04/06/2026

    מהלך היסטורי לחיזוק בריאות הנפש: ההסתדרות בדרך להקים איגוד מקצועי לאלפי פסיכולוגים בשירות הציבורי

    קרא עוד
  • 31/05/2026

    תו הזהב של מדד השוויון בתעסוקה הוענק להסתדרות

    קרא עוד