מעבר לתוכן מרכזי

רשות ההסתדרות לצרכנות

רשות ההסתדרות לצרכנות (לשעבר הרשות להגנת הצרכן בהסתדרות) הוקמה בשנת 1970 במטרה לחזק את הפעילות בתחום הצרכנות מתוך הבנה כי הגנת הצרכן היא חלק בלתי נפרד מהשמירה על רמת חייו, זכויותיו של העובד והגנה על הכנסתו הפנויה.

בשנת 1983 הוענק לרשות ההסתדרות לצרכנות מעמד משפטי מטעם המדינה, ומאז היא מוכרת כארגון צרכנים יציג, הכרה המתחדשת אחת לשלוש שנים.

הרשות פועלת בקשת ענפה של תחומים צרכניים על מנת להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם. חלק נכבד מפעילויות הרשות מתבצע במסגרת קבלת קהל בכל מרחבי ההסתדרות בכל הארץ, על ידי רכזי הצרכנות.

ערוצי פעילות מרכזיים של הרשות:

  • הנגשת מידע, הדרכות וייעוץ בנושא זכויות צרכניות
  • טיפול בתלונות
  • ייצוג האינטרס הצרכני בתהליכי החקיקה השונים בכנסת
  • ייזום חקיקה צרכנית
  • העלאת נושאים צרכניים לסדר היום הציבורי ואזהרת הציבור מפני עוולות צרכניות
  • ייצוג הצרכנים במכון התקנים
  • עריכת בדיקות, סקרים ומחקרים בנושאים צרכניים

יו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון:

ליצירת קשר: moked@histadrut.org.il או 2383*