לראות את העובד כאדם ולא כבורג

הדס שלום, רכזת פעילות בוועד עובדי בזק בינלאומי, מספרת בטור אישי מיוחד על הפעולות שהיא עושה למען העובדים ומה למדה ממשבר הקורונה

  • הדס שלום
    מאת: הדס שלום
  • תאריך פרסום:
  • 2 דקות קריאה

שלום לכולם ולכולן,

שמי הדס שלום, רכזת פעילות בוועד עובדי בזק בינלאומי. אני בת 39, נשואה ואמא לשלושה. גרה בפתח תקווה. הייתי ממקימי ועד העובדים בבזק בינלאומי, והיום אני רכזת פעילות ועובדת עם יו"ר הוועד לימור ליברמן לביא.

התחלתי לעבוד בבזק בינלאומי כנציגת שירות לקוחות ובהמשך התקדמתי לתפקידי תפעול שונים. לאחר הקמת הוועד קיבלתי את התפקיד הנוכחי.

במסגרת תפקידי אני מטפלת בכל ההיבטים השונים של הוועד, הן מבחינת פניות של עובדים שמשתפים בבעיותיהם, הן מבחינת לוגיסטיקה והן מבחינת ארגון פעילויות רווחה לעובדים במסגרת ועד העובדים או הרווחה המשותפת בחברה. תמיד כיף ומשמח להיות בצד שנותן ומסייע.

אני גאה בדרך שעשיתי בבזק בינלאומי ובהתפתחות האישית והמקצועית שלי. הדרך הזו לימדה אותי על היכולות שלי, על החוזקות והחולשות שלי, ומדי יום מעניקה לי שיעורים חשובים לחיים. התפקיד שלי מאתגר ומצריך הרבה סבלנות, ראייה חיובית והרבה פעמים גם זמינות גבוהה מעבר לשעות העבודה.

עובדי החברה שפונים אליי לקבל ייעוץ והכוונה על הזכויות שלהם ולשתף ולהתייעץ לגבי בעיות שנוצרות ביומיום, מוצאים אצלי אוזן קשבת, חיוך ועצה טובה, עד שלפעמים אני חושבת שהייתי צריכה ללמוד פסיכולוגיה.

לשמחתי, העובדים תמיד מודים לי ומעריכים את מה שאני עושה עבורם ומהמקום הזה אני מבינה שניהול בגובה העיניים הוא הדבר המשמעותי ביותר.

מי מאיתנו לא עבר תקופה שבה היה זקוק להבנה למצבו ולהתחשבות מצד הסביבה. זה עניין משמעותי לא לראות את העובד כ"בורג" אלא כאדם. כשאתה מראה לעובד שאכפת לך, שאתה מבין את המקום בו הוא נמצא ושאתה מתאמץ עבורו, העובד מעריך את זה ובסוף זה חוזר אליך.

העובד היחיד הבודד תמיד יהיה חלש יותר לעומת המערכת, ולצערי הרבה פעמים המערכת מנצלת את זה לטובתה ויכולה להיות נוקשה ולא גמישה. נקבעים למשל כללים שאמורים לחול על כולם ללא התחשבות או שמקדמים עובדים לתפקידי ניהול ללא כישורים מתאימים בתחום יחסי האנוש רק כי זה מתאים "למערכת". אלו הדברים שפוגעים הכי הרבה בעובדים. כשעובד מעריך את המנהל שלו, ויודע שהמנהל "רואה" אותו, הוא יחזיר את תחושת הכרת הטוב וכפועל יוצא תפוקת העבודה תעלה וכך גם איכותה.

אחד השיעורים החשובים ביותר שלימדה אותנו מגפת הקורונה הוא שכלום לא קבוע וצפוי. בעידן בו השוק נמצא בשיא מבחינת הדרישה לעובדים, דווקא השקעה של המעסיק במנהלים איכותיים ומוכשרים שרואים את העובדים ודואגים להם תביא את הערך המוסף למקום ואת היציבות התעסוקתית למקום העבודה.

אני גאה ושמחה להיות חלק מוועד עובדים שמוביל שינוי במקום העבודה, משמיע את קולם של העובדים, דואג להם ועומד על זכויותיהם.

אני רוצה לנצל את הבמה להודות ללימור ליברמן לביא, שמהווה עבורי השראה ומודל לחיקוי. היא האמינה בי, זיהתה את היכולות שלי, העצימה אותי וליוותה אותי לכל אורך הדרך עד למקום בו אני נמצאת היום.

שלכם ושלכן,

הדס

*הטור של הדס נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

עשוי לעניין אותך

  • 03/02/2022

    דרכי שלום ונועם יביאו לפשרה ראויה

    קרא עוד
  • 28/10/2021

    לעשות שינוי תודעתי שיעזור לנשים להתגבר על הפחד

    קרא עוד
  • 08/07/2021

    תכווני רחוק ותגיעי!

    קרא עוד
  • 21/01/2021

    כל אחת היא עולם ומלואו

    קרא עוד
  • 04/03/2021

    המטרה: חלוקה שוויונית ועצמאות כלכלית

    קרא עוד
  • 01/05/2020

    ממשיכים לעבוד, למרות הכל

    קרא עוד