הסכם שכר חדש ב"נתיבי ישראל"
כחודש וחצי לאחר החתימה על מסמך ההבנות, ההסתדרות, משרד האוצר, נציגות העובדים והנהלת נתיבי ישראל, חתמו על הסכם שכר חדש ופורץ דרך. בין עיקרי ההסכם: תוספות שכר, מענקי חתימה וקיצור שבוע העבודה
- תאריך פרסום:
- 3 דקות קריאה
ההסתדרות, משרד האוצר, נציגות העובדים והנהלתחברת נתיבי ישראל המובילה בתשתיות תחבורה,חתמו על הסכם שכר חדש ופורץ דרך. ההסכם יבטיח תוספות שכר בשיעור של למעלה מ-7% לעובדים, מענקי חתימה בגובה אלפי שקלים וקיצור שבוע העבודה. ההסכם יאפשר התפתחות ויציבות של כ-400 עובדי החברה לשנים הבאות ותוקפו הוא עד סוף 2028.
בין עיקרי ההסכם:
- תוספת שכר של למעלה מ-7% לעובדים
- מענק חתימה בסך של אלפי שקלים
- מענק חד-פעמי לכלל העובדים בגובה 18,135 ₪
- שיפור מנגנון הזחילה בשכר
- ביטול דרגות שכר נמוכות וקידום העובדים לדרגות גבוהות יותר
- הגדלת אחוז העובדים הזכאים למענק מצוינות והגדלת גובה המענק
- קיצור שבוע העבודה ל-40 שעות במקום 42 שעות
- סופי שבוע ארוכים
- הגדלת תקציב הרווחה
- שדרוג טבלת השכר למהנדסים
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "זה יום חשוב, שבו אנחנו חותמים על הסכם פורץ דרך וארוך טווח שיחזק את מעמד העובדים וימשוך כוח איכותי לחברה, האחראית על פרויקטים חשובים ומשמעותיים במדינה. זהו הסכם מיטיב שנותן ביטחון תעסוקתי ותוספות שכר ומאפשר לעובדים להתקדם ולהרגיש בטוחים. אודה להסתדרות עובדי המדינה שגיבשו פה הסכם מצוין, וכן לנציגות משרד האוצר שידעו להבין את צרכי העובדים לצד יעדי החברה. לכולכם, עלו והצליחו".
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "אני מברך את העובדים האיכותיים של חברת התשתיות הגדולה בישראל שעושה עבודה מדהימה, אשר זוכים להסכם משמעותי זה. זה הסכם טוב לעובדים ומצוין לחברה, שמאפשר להיטיב עם העובדים לשמר אותם לטווח הארוך. תודה לכל העוסקים במלאכה".
מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ: "בתקופה מאתגרת זו הוכחנו כי ניתן לפעול בשותפות אמיתית למען המטרות המשותפות שלנו. נתיבי ישראל מהווה עמוד תווך בפיתוח תשתיות אסטרטגיות תחבורתיות למדינה. אנו ממשיכים לפתח ולתחזק את כל תשתיות התחבורה בארץ – החל מרשת הכבישים הארצית, הרכבות ושדות התעופה למען משתמשי הדרך והציבור כולו. ההסכם מבטא את המחויבות המשותפת להמשיך ולפתח את תשתיות המדינה תוך טיפוח ופיתוח ההון האנושי בחברה המהווה את הנכס המרכזי. הערכה ותודה לכל העוסקים במלאכה בהסתדרות, באוצר, חברי הוועד, הנהלת החברה ולשרת התחבורה".
צחי רביבו, סמנכ״ל משאבים ומנהל בחברת נתיבי ישראל: ״מדובר בשותפות רחבה ומאוחדת של הנהלת החברה ונציגי העובדים, תוך ראיית חשיבות בניית מדינת ישראל. בשעה בה אנו עוד נמצאים ממלחמה – חברת נתיבי ישראל עוסקת בבניית המדינה ופיתוח התשתיות החיוניות שלה כל העת. ההסכם מבטא את המחויבות שלנו להמשיך ולהוביל את פיתוח תשתיות התחבורה הלאומיות תוך הבטחת תנאי עבודה על כלל מרכיביה, בדגש על הבטחת יציבות ארוכת טווח לעובדי החברה".
גל ויסמן, יו"ר ועד העובדים בחברת נתיבי ישראל: "אני מרגיש שכולם היו שותפים לרגע חשוב זה. מעבר לכך שהודות להסכם הפכנו לחברה אטרקטיבית, יש פה גם שיפור תנאי שכר לראשונה מזה שנים רבות. אני מרגיש שהמהלך הזה נותן לעובדים לבוא עם חיוך כי עכשיו הם יודעים שיש להם משענת כלכלית. תודה להסתדרות על כל המעטפת, ועל תמיכה בנו שהייתה מעל ומעבר".
מנהל חטיבה ארצי עו"ד לירון פריוב: "לאחר מאמץ ארוך ושיתוף פעולה מצוין בין נציגות העובדים, הנהלת המשרד ומשרד האוצר הצלחנו להביא הסכם פורץ דרך ומשמעותי הכולל שורות הישגים לעובדים ובראשם תוספות שכר, מענקים והוספת דרגות. בזכות הישגים אלו יתאפשר לחברה להמשיך לקלוט ולשמר עובדים איכותיים ומקצועיים. מקומו של הוועד בתהליכי החברה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית בהסכם ובכך יביא ליחסי עבודה פוריים בין הצדדים". אני רוצה להודות לכל להנהלת המשרד, לוועד העובדים, לאוצר
ולצוות המקצועי שלנו עו"ד ליאור בירנבאום, אומרי זינגר ולעו"ד אלעד מורג שייצג את ועד העובדים".
מנהלת חטיבת הסכמים קיבוציים עו"ד ליאור בירנבאום: "ההסכם נותן אופק מקצועי וכלכלי לחברה ולעובדיה. אני גאה בהישגים שנחתמו כעת ומודה להנהלה ולוועד העובדים על ההקשבה ושיתוף הפעולה המלא".
סגן הממונה על השכר במשרד האוצר אוהד אלקבץ: "הבאנו פה הן הסכם משמעותי לעובדים, והן כלים לחברה. כמו כן, הסכם זה מגלם גם את מערכת היחסים הטובה שלנו באוצר עם ההסתדרות למען העובדים והציבור הישראלי".

