הסכם חדש לעובדי נת"ע

הסכם חדש לעובדי נת"ע

ההסכם בנת"ע, החברה הממשלתית האחראית על מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, כולל תקציבי קידום שכר לצד התאמת מבנה השכר באופן שישפר את אופן התמודדות החברה עם האתגרים לפניהם היא ניצבת

 

 

ההסתדרות, חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים) ו-ועד העובדים חתמו היום (ב') על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה הממשלתית שאחראית על תכנון והקמת הרכבות הקלות והמטרו במטרופולין תל אביב. ההסכם, שנחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, וסגן בכיר לממונה על השכר אוהד אלקבץ, יהיה בתוקף עד שנת 2028, ויחול על מאות עובדי החברה.

 

בין עיקרי ההסכם:

  • תקציב קידום שכר (שיכלול תוספות אחידות לכלל העובדים ותוספות דיפרנציאליות לשיקול דעת ההנהלה).
  • מענק מצוינות בהיקף של 2% מתקציב השכר של החברה.
  • שינוי מבנה השכר באופן שיאפשר העסקה ושימור עובדים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה באופן מותאם לאתגרי החברה.
  • החלת מנגנון שבוע עבודה מקוצר כנהוג במגזר הציבורי.
  • הענקת כלים מתקדמים להנהלה שיאפשרו התמודדות טובה יותר עם אתגרי החברה.
  • הסדרת תנאי העסקה לסטודנטים.

 

ההסכם משמר את הישגי ההסכם הקיבוצי בחברה משנת 2018, ובהם שי מוגדל לחג, אש"ל יומי, הפרשות מוגדלות לפנסיה והגדלת מכסת ימי החופשה לעובדים לצד התאמת תנאי ההעסקה והשכר לאתגרי החברה ומתן כלים להנהלה באופן ההעסקה, ותגמול עובדים בצורה שתאפשר קידום פרוייקטי החברה ועידוד מצוינות.

 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדובר בהסכם חשוב מאוד למדינה. מערכות להסעת המונים הן הפתרון למצוקת התחבורה בישראל, וכדי להניע את הפרויקטים המורכבים האלה קדימה צריך הון אנושי מצוין. ההסכם שעליו אנחנו חותמים היום נועד לחזק את העובדים האיכותיים של נת"ע ולסייע בגיוס עובדים מוכשרים גם בעתיד – מה שיאפשר לנת"ע לעמוד באתגרים העומדים לפתחה בנושא הרכבות הקלות והמטרו. אני רוצה להודות לכל הצדדים המעורבים בהסכם זה שתורם תרומה משמעותית לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים ולחיזוקה של נת"ע, ומשרת נאמנה את אזרחי המדינה המייחלים לבשורות בנושא התחבורה".

 

מנכ"ל נת"ע חיים גליק: "אני מברך על ההסכם החשוב ומבקש להודות להסתדרות על הובלת ההליך עד לחתימה היום. להסכם משמעות גדולה לנת"ע, כחברת התשתיות הגדולה הישראל, ובמיוחד למאות העובדים שייקלטו בקרוב בחברה, במסגרת הקמת רשת קווי המטרו – פרויקט התשתיות הגדול בישראל, העתיד להסיע בגוש דן וסביבתה כשני מיליון נוסעים ביום".

 

סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר אוהד אלקבץ: "נת"ע ועובדיה נדרשים לאתגרים המשפיעים על החיים של כולנו. ההסכם הזה מעניק כלים מתקדמים להנהלה לשימור ולגיוס עובדים, באופן שישפר את התמודדותה עם הפרוייקטים המשמעותיים שהיא מקדמת עבור המשק הישראלי. אודה לכל המעורבים בגיבוש ההסכם בתהליך מקצועי שמתבסס על שיטות עבודה מתקדמות".

 

יו"ר מרחב תל אביב-יפו בהסתדרות אורנה אבידן: "אני מתרגשת ושמחה מאוד לחתום על הסכם משמעותי זה לטובת מאות עובדים ועובדות בחברה שרק הולכת וגדלה. אני מאמינה שההסכם הזה הוא אבן דרך חשובה בביסוס יחסי העבודה הטובים בנת"ע. תודה לכל השותפים". 

 

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל אביב-יפו של ההסתדרות רמי רחפור: "זו הייתה זכות גדולה עבורי ללוות את העובדים בדרך להסכם חשוב ומשמעותי זה. אודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על התמיכה והגיבוי, לוועד ולהנהלה".

 

יו"ר ועד עובדי חברת נת"ע אורי מאור בשם הוועד: "הדרך להסכם לא הייתה קלה אבל הרצון להגיע לעמק השווה – לשפר את שכר ותנאי העובדים מחד, ולמנף את איתנות החברה מאידך, הם אלה שסייעו לסלול את הנתיב הנכון. העובדים הם הנכס החשוב ביותר בחברה שמצויה בצמיחה משמעותית, והיה חשוב להגיע להסכם שיטייב את מסלולי הקידום ואת האופק התעסוקתי תוך מציאת איזון ראוי בין צרכי העובדים והחברה".

 

במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים: יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל אביב-יפו של ההסתדרות רמי רחפור, סמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות אדם בלומנברג, מנהל תחום הסכמים קיבוציים באגף הכלכלה בהסתדרות אומרי זינגר, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת נת"ע נועם כהן, אוהד אלקבץ ורוני שטרק מאגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, וכן ועד עובדי נת"ע בראשות אורי מאור ועו"ד אלעד מורג שליווה אותם.

מעמד חתימת ההסכם