הסכם חדש לעובדי אל-על

הסכם חדש לעובדי אל-על

ההסכם המשמעותי לאלפי עובדות ועובדי חברת התעופה מסדיר מחדש תשלומים, הטבות וזכויות נוספות. כמו כן הוא מעגן שורה של הסכמות בין הצדדים בעניינים רוחביים שונים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "השותפות בין כל העובדים במגזרים השונים, שעושים מעל ומעבר במיוחד כעת בימים של מלחמה, היא הרוח הישראלית והיא זו שמצעידה את אל-על קדימה. אני שמח על ההסכם הזה שמעניק להם ביטחון וימשיך לשמור על איתנות החברה"

 

ההסתדרות, הנהלת אל-על, הוועד הרוחבי וכלל הוועדים המגזריים (טייסים, תחזוקה והנדסה, מנהלי, אנשי צוות ודיילי אוויר) חתמו על שורת הסכמים קיבוציים בחברה, בראשם הסכם רוחבי חשוב ומשמעותי שמגדיר תשלומים וזכויות נוספות לעובדים ולעובדות. כמו כן, הוא מעגן שורה של הסכמות בין הצדדים בעניינים רוחביים ובכלל זה: נושאי רווחה, הטבות ותשלומים נוספים שהופסקו בהסכם ההבראה בשנת 2020. ההסכם, שנחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"לית אל-על דינה בן-טל גננסיה, מגיע בתום מו"מ מורכב ואינטנסיבי אשר עסק בין היתר במציאת פתרונות לנושאים משמעותיים לכלל המגזרים בחברת התעופה.

 

ההסכם העיקרי נחתם בין איגוד התחבורה בהובלת עו"ד אייל ידין, יו"ר הוועד הרוחבי של עובדי אל-על שרון בן-יצחק והנהלת החברה, והוא מסדיר מחדש את תשלומי רווחה ותשלומים נוספים כפי שהיו מקובלים טרם משבר הקורונה. כמו כן הוא מסדיר תשלומים וזכויות נוספות לעובדי החברה.

 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו מביאים היום בשורה חשובה לאלפי עובדי ועובדות אל-על. כפי שהיה בתקופת הקורונה, כשהעובדים ידעו לתת כתף והיו חלק בלתי נפרד מגלגל ההצלה שאפשר לחברה לצלוח את המשבר, גם בתקופה קשה זו של מלחמה – עושים העובדים מעל ומעבר למען הציבור בישראל. אני שמח שבתום מו"מ מורכב זה הגענו להסכמות שמסדירות מחדש את תנאי הרווחה ואת ההטבות לעובדים שנתנו מעצמם במשך כל השנים. כל זה לא היה מתאפשר ללא הנהלה קשובה ומקצועית בראשה של המנכ"לית דינה בן-טל גננסיה. אותה גישה של שותפות באה לידי ביטוי גם בין כל הוועדים והמגזרים בחברה, מה שנתן את הדחיפה קדימה עבור אל-על כולה, ואת התוצאות אנחנו רואים בשטח, זו הרוח הישראלית בעיניי. אודה לכל המעורבים בהסכם, בראש ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אייל ידין, ליו"ר הוועד הרוחבי של עובדי אל-על שרון בן יצחק לכל חברי הוועדים ולעובדים כולם. שנדע ימים טובים יותר".

 

מנכ"לית אל-על דינה בן-טל גננסיה: "אני מברכת על ההסכמים, אנו ממשיכים לפעול להגשמת היעדים שהצבנו לעצמנו, תוך שמירה על המשאב החשוב של החברה, אנשי אל על, בזכותם אנו יכולים לממש את חזוננו ולהציע את הסטנדרטים הגבוהים של חוויית טיסה נעימה ומקצועית ללקוחותינו. אני מודה לכל מי שעמלו על ההסכמים שיובילו ללא ספק להצלחת החברה".

 

סמנכ"לית משאבי אנוש באל על לימור בוזגלו: "אנו מברכים על ההסכם אשר נחתם עם נציגות העובדים הרוחבית, ועל ההסכם עם וועד הטייסים, הסכמים אלה מבססים יחסי עבודה פוריים ומלאי עשיה. תודתי לאנשי הוועדים שלנו על השותפות, על שיתוף הפעולה והעשייה למען אנשי החברה המופלאים ולמען הצלחת החברה. תודה להסתדרות וכמובן לכל מי שתרם לחתימת ההסכם".

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "מטרת העל שלנו הייתה ערך השותפות והערבות ההדדית של כלל העובדים ואני גאה על כך שהצלחנו להגיע בצעדים בוני אמון ותוך הידברות להסכם אשר מיטיב עם העובדים ותורם למערכת יחסי העבודה בחברה אני מברך את כל העוסקים במלאכה על ההסכמים המצויינים שנחתמו זה עתה. אלו משקפים את הוקרת התודה וההערכה לאלפי עובדי ועובדות חברת אלעל שהיא  ממובילת ענף התעופה האזרחית בישראל".

 

יו"ר הוועד הרוחבי שרון בן יצחק: "מברך על הסכם חשוב, אשר מעניק לעובדי החברה הטבות משמעותיות. עם התאוששותה של החברה הגענו להסכמות שמשקפות את הצורך להחזיר את הרווחה לעובדים, שעושים לילות כימים גם בימים קשים אלה, ימי מלחמה, על מנת שהחברה תמשיך להיות הגשר היציב של מדינת ישראל לעולם".

***

 

בהמשך להסכם הקיבוצי הרוחבי וכתוצאה ישירה מהמו"מ נחתמו כאמור שלושה הסכמים קיבוציים נוספים:

  • הסכם לעובדי מגזר תחזוקה והנדסה.
  • הסכם לעובדי מגזר מנהלי.
  • הסכם לעובדי מגזר אצד"א (אנשי צוות דיילי אוויר).

 

כל הסכם מסדיר תשלומים נוספים לשנת 2023 לכל עובד זכאי בכל מגזר כאמור, לצד הסדר לשנתיים שלאחר מכן.

***

במגזר אצ"א (ועד הטייסים) נחתמו שני הסכמים קיבוציים נוספים: הראשון מסדיר פשרה כספית מוסכמת לכל עובד זכאי (ובהתאם לעבודתו) במהלך תקופת הקורונה. ההסכם השני שעיקרו תפעולי ובו ובו שינויים והתאמות בהסכמי העבודה הקיבוציים של הטייסים. בין היתר: קליטה ישירה של טייסים לצי בואינג 787, הסדרת סוגיות תפעוליות בהדרכת והכשרת טייסים וכן הסדרת נושאים בפעילות סימולטור כל אלה על מנת לממש באופן מיטבי  ונכון את התכנית העסקית של החברה.

 

ליוו את ההסכם מטעם ההסתדרות: מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה ענבל סופרו, ראש תחום בלשכה משפטית באג"מ עו"ד מירי מלכי; יו"ר מרחב שפלה בהסתדרות משה ארבלימטעם נציגות העובדים: יו"ר הוועד הרוחבי של עובדי אל-על שרון בן-יצחק, מ"מ יו"ר הוועד הרוחבי עמית אליהו ושאר חברי הוועד הרוחבי, יועמ"ש הוועד הרוחבי עו"ד יפעת גירון, יו"ר ועד תחזוקה והנדסה שרון בן יצחק וחברי הוועד, יו"ר ועד אצ"א רן אלקבץ וחברי הוועד, יו"ר ועד אצד"א משה שרביט וחברי הוועד, יו"ר ועד מגזר מנהלי שי בן-שושן וחברי הוועד;

 

מטעם ההנהלה: מנכ"לית אל על דינה בן-טל גננסיה, סמנכ"ל משאבי אנוש לימור בוזגלו, אלעד בוקרה, גפן שפירו, עו"ד אודי גלעדי ועו"ד אור איבשיץ , משרד עו"ד נ. פיינברג ושות' - יועמ"ש להנהלה.

 

מעמד הטקס מעמד הטקס

.