הישג להסתדרות ולעובדי חברת טאואר סמיקונדקטור

הישג להסתדרות ולעובדי חברת טאואר סמיקונדקטור

בית הדין הארצי לעבודה אישרר את פסק דינו של בית הדין האזורי בנצרת והותיר על כנו את סכום הפיצוי שהחברה תשלם להסתדרות בשל פגיעתה החמורה בזכות ההתארגנות של עובדיה

הרכב בית הדין הארצי לעבודה בראשות כבוד השופטת סיגל דוידוב-מוטולה הותיר על כנו את פסק הדין שמחייב את חברת טאואר סמיקונדקטור לפצות את ההסתדרות בסכום של 600,000 שקל חדש בשל פגיעה חמורה בזכות ההתארגנות של עובדיה.

נזכיר כי בחודש פברואר השנה קבע בית הדין האזורי לעבודה בנצרת כי חברת טאואר ביצעה שורה של הפרות שנועדו להניא את העובדים מלהתאגד. החברה חויבה לשלם פיצוי על סך 550 אלף שקל והוצאות משפט של 50 אלף שקל. השבוע, לאחר ערעור הדדי של טאואר וההסתדרות, הותיר ביהמ"ש הארצי את סכום החיוב המקורי. 

חברת טאואר סמיקונדקטור, המעסיקה כ-2,000 עובדים באתר במגדל העמק, עוסקת בפיתוח ובייצור חלקים לתעשיית האלקטרוניקה. 

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ: "מדובר ברמזור אדום למעסיקים שמנסים לפגוע בזכות ההתארגנות של עובדיהם. אני קורא לעובדי טאואר סמיקונדקטור שחששו לממש את זכותם, להצטרף לחבריהם שכבר התאגדו בהסתדרות ולחזק את ההתאגדות בחברה. זה הזמן להגדיל את השפעתם של העובדים ולהביא הישגים לשיפור תנאי ההעסקה והביטחון התעסוקתי. תודה ללשכה המשפטית במרחב בניצוחן של עו"ד ענת גוטמן, ועו"ד ד"ר מור ארזי גלבוע, שעשו עבודה מקצועית יוצאת מהכלל והצליחו למוטט את טענות העותרת, תוך הגנה על המתאגדים".

הישג להסתדרות ולעובדי חברת טאואר סמיקונדקטור הישג להסתדרות ולעובדי חברת טאואר סמיקונדקטור