נדחתה התביעה הייצוגית של פורום קהלת נגד ההסתדרות

נדחתה התביעה הייצוגית של פורום קהלת נגד ההסתדרות

ביהמ"ש העליון קיבל את טענות ההסתדרות וקבע כי אין מקום לשנות את החלטת ביהמ"ש המחוזי, ונתן פסק דין שמוחק את הערעור שהוגש על ידי פורום קהלת. היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר: "טוב שבית המשפט מנע מפורום קהלת לעשות שימוש פסול בכלי של תביעה ייצוגית שנועד לסייע לחברי הקבוצה ולא לפגוע בהם"

תביעה ייצוגית שנייה של פורום קהלת נגד ההסתדרות נדחתה היום (ב') על ידי בית המשפט העליון, לאחר שפורום קהלת קיבל את המלצת השופטים ומחק את הערעור בנושא גביית דמי חבר ודמי טיפול.

נזכיר כי בפעם הקודמת, ביולי 2020, בית המשפט העליון אישרר את החלטת המחוזי שדחה על הסף  תביעה דומה של פורום קהלת נגד ההסתדרות על סך 4.7 מיליארד שקל. בפסק הדין הקודם נקבע כי היחסים בין עובד לבין ארגון עובדים הם יחסים מיוחדים מכוח חקיקת העבודה, שתכליתם להגשים את זכות ההתאגדות ולצמצם פערים מול המעסיקים. כמו כן, נקבע בזמנו כי לא מדובר ביחסים "צרכניים" כפי שפורום קהלת ביקש לטעון. לאחר דחיית התביעה הקודמת, פורום קהלת הגיש תביעה דומה, הפעם נגד ההסתדרות כ"רשות" על סך 1.35 מיליארד שקל, תביעה שכאמור נדחתה גם הפעם. 

פסק הדין שניתן היום, ביהמ"ש העליון קיבל את טענות ההסתדרות, לפיהן, תכלית דמי החבר והטיפול הנגבים, הם לטובת חברי ההסתדרות והעובדים. אלו מסייעים למימוש זכות ההתאגדות, צמצום פערים, ייצוג אל מול המעסיקים, חתימה על הסכמים קיבוציים ומאבקים ארגוניים המתקיימים לטובת העובדים. בית המשפט קיבל את הטענה כי ההסתדרות הינה תאגיד עצמאי ואינה רשות.

פסק הדין בתיק התקבל בהרכב של שלושה שופטים: ענת ברון, דוד מינץ וח'אלד כבוב.

את ההסתדרות ייצג היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר, אשר מסר: ״אני מברך על פסק הדין. טוב שבית המשפט מנע מפורום קהלת לעשות שימוש פסול בכלי של תביעה ייצוגית שנועד לסייע לחברי הקבוצה ולא לפגוע בהם".

תמונת אילוסטרציה: שאטרסטוקתמונת אילוסטרציה: שאטרסטוק