מאות מתושבי נהריה הפגינו במסגרת מחאת יוקר המחיה של ההסתדרות

מאות תושבי נהריה יצאו לומר "די! יקר לנו פה"

המפגינים הרבים, בהם אזרחים, עובדים וגמלאים התייצבו בצומת שבדרך העצמאות וקראו "די! יצאנו לרחוב. חייבים להעלות את השכר". 

ההפגנה ממשיכה את גל המחאה הארצי של ההסתדרות נגד יוקר המחיה שבמסגרתו נערכו הפגנות בחיפה, באשדוד, ברמלה ובאשקלון, זאת בקריאה לממשלה הנכנסת לאמץ את תכנית ההסתדרות לטיפול ביוקר המחייה ולהפעיל תכנית חירום להפחתת העלויות.

המפגינים לוו בנציגי ההסתדרות במרחב ובאנשי אגף ההתאגדות, והניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "די! שכר המינימום לא מספיק לקיום מינימלי", "די! נמאס לנו לשלם את המחיר", ו"די! חייבים לדאוג להעלאת קצבת הזקנה".

***

יודגש כי על אף שהמאבק הנוכחי מופנה  למקבלי ההחלטות, ההפגנות לא יישאו אופי פוליטי. שכן ההשפעות של עליית האינפלציה, גל ההתייקרויות במשק, שחיקת שכרם של העובדים והעוני שנגזר על הגמלאים – אינם סוגיה של ימין ושמאל והם משפיעים על הכיס של כולנו. מאבק הדי! הוא מאבק חברתי, ומשתתפי ההפגנות - העובדים, הגמלאים, הוועדים והאיגודים המקצועיים – ישקפו את כל גווני החברה הישראלית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו ממשיכים לצאת לרחובות, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים, עובדים וגמלאים – ודורשים מהממשלה החדשה לפעול להפחתה מיידית ביוקר המחייה. לא נהסס לפעול עד שנראה הירתמות אמיתית של מקבלי ההחלטות ופתרונות שיסירו את החרב הכלכלית שמונפת על החברה הישראלית". 

***

לעמוד הסבר על המהלך ולתוכנית הכלכלית של ההסתדרות להפחתת יוקר המחיה.

נהריה אומרת "די!" ליוקר המחיה נהריה אומרת "די!" ליוקר המחיה