42% מהישראלים: "המחיר הוא השיקול המרכזי בקניית מוצרים לחג"
רגע לפני החגים ובצל עליות המחירים ויוקר המחייה, סקר חדש של רשות ההסתדרות לצרכנות חושף את היערכות הישראלים: 86% העידו כי עלות הסל לחג התייקרה משנה שעברה, מחצית מהנשאלים העידו כי המבצעים ברשתות אינם משתלמים – תוצאות הסקר המלא
- תאריך פרסום:
- 1 דקות קריאה
42% מהישראלים מעידים כי מחיר זול הוא השיקול המרכזי בבחירת המקום לקניית המוצרים בעוד 24% השיבו כי הם מעדיפים מקומות עם מבצעים משתלמים. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר נערך בקרב 501 משיבים מעל גיל 18 (המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל).
על פי הסקר, כ-86% מהנשאלים השיבו כי עלות הסל לחג התייקרה משנה שעברה,, וכ-50% מהמשיבים העידו כי המבצעים שמציעות הרשתות אינם משתלמים. בנוסף, למעלה ממחצית (53%) מהמשיבים העידו כי הם נוהגים לקנות את רוב האוכל כשבוע עד עשרה ימים לפני החג.
בנוסף, הסקר בחן את הרגלי הקנייה של הצרכנים ועד כמה הם משתמשים בכלים העומדים לרשותם על מנת לחסוך בהוצאות. כ-40% השיבו כי הם מפצלים את הקנייה בין כמה רשתות על מנת לחסוך כסף, 56% השיבו כי הם קונים עם רשימה שהוכנה מראש, וקרוב לשליש מהנשאלים השיבו כי הם משווים מחירים באתרי האינטרנט השונים או אפליקציות להשוואות מחירים. בנוסף, 84% מהציבור מחזיק בכרטיס הטבות, כאשר קרוב למחציתו מנצל את ההטבות לקראת חגי תשרי.
הסקר ביקש גם לבחון את מצבם הכללי של המשיבים עם בוא החגים והאם מצבם הכלכלי השתפר או השתנה לרעה. כ-72% העידו כי הוצאות משק הבית גדלו בשנה האחרונה, חלקם אף בסך של 2,000 שקלים ויותר (20%). זאת בעוד ש-44% מהנשאלים השיבו כי רמת הכנסתם לא השתנתה. 77% מהנשאלים השיבו כי הם מרגישים יותר מתח נפשי בעקבות עליית המחירים ויוקר המחייה.
עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "חגי תשרי מתקרבים וההוצאות עולות, זאת בתקופה של יוקר מחייה משתולל. לא מפתיע כי 77% מהנשאלים דיווחו כי יוקר המחייה ועליית המחירים גורמים להם למתח נפשי. כדי לצלוח את החגים יש לקנות בצורה מושכלת ככל שניתן, לקנות רק את מה שצריך, להשוות מחירים, להימנע מקניות אימפולסיביות, לשים לב לאותיות הקטנות של המבצעים ולהקדים ככל הניתן את הקניות לחג".