שלושה הסכמים קיבוציים נחתמו בקופת חולים מאוחדת

שלושה הסכמים קיבוציים נחתמו בקופת חולים מאוחדת

הצדדים סיכמו על שורה של צעדים שייטיבו עם 1,400 מעובדי הקופה בחטיבת המוסדות, בהם: תוספות שכר, מענקים, ותשלום קרן השתלמות.יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "ההסכמים מביאים לעיגון זכויות העובדים ומבשרים על רווחה כלכלית וקידום ליותר מאלף עובדים בקופ"ח"

לאחר משא ומתן בין ההסתדרות, הנהלת קופ"ח מאוחדת וועד העובדים בארגון, נחתמו היום (ג') שלושה הסכמים קיבוציים בקופה. ההסכמים יחולו על 1,400 עובדות ועובדי החברה  בחטיבת המוסדות שכוללת עובדי מנהל ברפואה המשלימה, עובדי מנהל וסייעות ברפואת השיניים ועובדי רשת הדיור המוגן "נווה עמית".

במסגרת ההסכמים, ייהנו העובדים מתוספות שכר אחידות שקליות, אחוזיות ודיפרנציאליות ושיפור בתנאי השכר. ההסכם יחול רטרואקטיבית מ-1 בינואר 2023  ויעמוד בתוקף עד ל-31 בדצמבר 2027.

סקטור עובדי המינהל ברפואה משלימה וסייעות ברפואת השיניים, יהיו זכאים בין היתר, לתוספת שכר שיקלית אחידה בגובה 400 ₪, רטרואקטיבית מיום 1.7.2023. כמו כן, מיום 1.3.2026 תעלה התוספת השיקלית ל-500 ₪. בנוסף סוכם על תוספת שכר אחוזית בגובה של 5.25% אשר תחולק לעובדים לאורך תקופת ההסכם – כמפורט בתנאי ההסכם.

עוד בהסכם - תוספות שכר דיפרנציאליות שנועדו לתקן עיוותים ולצמצם פערי שכר. התוספות יחולקו לעובדים לפי סקטורים, תפקיד, תחומי עיסוק, השכלה, ותק מקצועי וותק בארגון.

כמו כן, ההסכם כולל תוספת ותק לעובדים קבועים, תוספות שכר בגין משמרות נוספות. תוספות ערך שעה בגין עבודה בימי שישי ומעבר לשעות הפעילות – כמפורט בתנאי ההסכם. עדכון גמול ניהול מנהלות אדמיניסטרטיביות וסגניות לפי גודל מרפאה. עדכון גמול השכלה. תגמול לעובדי מנהלי מידי רבעון, והפקדות לקופת גמל בגין רכיבים שאינם פנסיוניים.

במסגרת ההסכם הקיבוצי הראשון לסקטור עובדי רשת דיור מוגן "נווה עמית", המעגן שורה של שיפורים בתנאי העבודה ושכרם של העובדים, הוסכם בין היתר, על תוספת שכר שיקלית אחידה בגובה 400 ₪, רטרואקטיבית מיום 1.7.2023. כמו כן, מיום 1.3.2026 תעלה התוספת השקלית ל-500 ₪. כמו כן, לאורך תקופת ההסכם יהנו העובדים מתוספת שכר אחוזית  בגובה 6% - כמפורט בתנאי ההסכם.

עוד בהסכם: תשלום מענק 6,000 לעובד במשרה מלאה, הגדלת שיעור ההפקדות לקרן פנסיה לשיעור המירבי. הפקדות לקרן השתלמות, תשלום קצובת ביגוד לעובדים אחת לשנה ומנגנוני סיום העסקה והענקת ביטחון תעסוקתי.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "היום נחתמו שלושה הסכמים קיבוציים לשלושה סקטורים חשובים בקופת החולים מאוחדת ובתוכם הסכם ראשוני חשוב ופורץ דרך לעובדי רשת הדיור המוגן של הקופה, בו נקבע רף מינימלי גבוה של השתכרות ותנאי עבודה. אני מודה להנהלת מאוחדת על הרצון הטוב ויחסי האמון ולצוות המקצועי והמיומן של הסתדרות המעו"ף על התוצאה של חתימה על שלושה הסכמים קיבוציים לעיגון זכויות העובדים והבשורה של רווחה כלכלית וקידום ליותר מאלף עובדים בקופ"ח".

סמנכ"ל חטיבת מוסדות במאוחדת, גיל חיימוביץ:: "ההסכם שחתמנו היום עם רשת הדיור המוגן נווה עמית הוא הראשון מסוגו, ואני גאה בהסכם פורץ הדרך שמצטרף לשני ההסכמים הנוספים שנחתמו עם מערך רפואת השיניים ועם מערך הרפואה המשלימה, שמבטיחים לעובדים שלנו תנאי עבודה מהטובים בשוק. כדרכם של הסכמים מסוג זה, הדרך הייתה רצופת אתגרים, אבל יחד הצלחנו לעגן תנאי העסקה מצוינים לעובדים המסורים שלנו, שקמים בכל בוקר עם תחושת שליחות עצומה ומהווים חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות".

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף עו"ד זינב מנסור: "אנחנו מביאים היום בשורה חשובה לשלושה סקטורים במאוחדת, ומסיימים משא ומתן ארוך ומורכב עם חתימה על שלושה הסכמים קיבוציים בקופה. ההסכמים מיטיבים עם העובדים ועם הקופה, והם הישג חשוב מאוד של ההסתדרות וועד העובדים, שמוכיח שוב את החשיבות של עבודה מאורגנת לחיזוק העובדות והעובדים, לחיזוק מקומות העבודה ולחיזוק כלכלת ישראל. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לעו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף, גב' שלה ונטורה – יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, עו"ד מאיה פרנקו אחראית תחום הסכמים קיבוציים בהסתדרות ולכל השותפים למו"מ שבזכות עבודה משותפת הצלחנו להביא להסכם פורץ דרך". 

יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, שלה ונטורה: "חתמנו היום על שלושה הסכמים קיבוציים פורצי דרך, שמסדירים את תנאי העבודה והשכר של שלוש קבוצות עובדים ייחודיות בקופה: עובדי המינהל ברפואת השיניים, עובדי המינהל ברפואה המשלימה ועובדי הדיור המוגן. כל הסכם הוא עוד שלב במערכת ההסכמית המורכבת והמתגמלת שעליה אנחנו עמלים יום ולילה, ועם חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון בדיור המוגן, השלמנו את הפאזל של מערכת הסכמי עבודה לכל הסקטורים בקופה, שממצב את מאוחדת כאחד ממקומות העבודה האטרקטיביים במשק". 

בגיבוש השתתפו מטעם ההסתדרות: עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף; עו"ד זינב מנסור, ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות; עו"ד גלי שטיינברג, עו"ד מאיה פרנקו  ועו"ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי; עו"ד כפיר זאב; שלה ונטורה, יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת ;יוסי קוסטיקה, חבר ועד;רינה שקד, נציגת מרפאות השיניים. 

מטעם הנהלת מאוחדת: גיל חיימוביץ, סמנכ"ל מוסדות; דרור דין, סמנכ"ל משאבי אנוש; חן ישראלוב, מנהלת שכר; טלי עמרם מנהלת משאבי אנוש במוסדות; עו"ד מורן דורי ועו"ד אסף ברנזון. 

מטעם משרד האוצר: ענבל רואי, רפרנטית חטיבת הבריאות מטעם הממונה על השכר במשרד האוצר.דניאל תורג'מן, כלכלן; עו"ד ליאת טפייר.

נציגי הצדדים במעמד חתימת ההסכם. קרדיט: דוברות מאוחדתנציגי הצדדים במעמד חתימת ההסכם. קרדיט: דוברות מאוחדת

נציגי הצדדים במעמד חתימת ההסכם. קרדיט: דוברות מאוחדתנציגי הצדדים במעמד חתימת ההסכם. קרדיט: דוברות מאוחדת