מובילה לשינוי: הכירו את חני כרמל

תחת כל שמיים כולנו בני אדם

חני כרמל מהלשכה המשפטית של ההסתדרות מספרת בטור אישי מיוחד על הארוחה המיוחדת שיזמה למען ניצולי השואה ולמה היא גאה במקום העבודה שלה  

שלום לכולם ולכולן,

שמי חני כרמל, בת 31, עורכת דין בלשכת היועץ המשפטי להסתדרות. אני גרה בכרם התימנים בתל אביב אליה היגרתי מעיר הקודש.

כשפנו אליי בבקשה לכתוב כאן כמה מילים, הצצתי בטורים קודמים שנכתבו על ידי נשים מדהימות וחזקות כדי לקבל השראה, והמסקנה שלי לאחר "עבודת המחקר" לא ממש עזרה למדד הלחץ.

מדוע? אולי כי חשתי חוסר ביטחון קל שגרם לי לתהות  - מה את, חני כרמל, יכולה לספר לעולם? במה דווקא את מהווה השראה ומובילה לשינוי?

בזמן שניסיתי לתהות לגבי ה"כן" במקום להתמקד ב"לא", נזכרתי במילותיו של נחום אסד היקר, שלאחר ארוחת שבועות שאורגנה על ידי עבור ניצולי שואה עריריים בבית ההסתדרות, אמר לי: "הגישה שלך מרגשת אותי. עם גישה כזו תגיעי רחוק, ורק בטוב".

וזו אולי הסיבה שבחרתי ככותרת ציטוט משירו הנפלא של שלמה ארצי: "תחת כל שמיים כולנו בני אדם".

מהרגע שהגעתי להסתדרות, או אם לדייק – מהרגע שיצאתי מראיון העבודה עם חילי (יחיאל) שמיר, הבנתי שמדובר במקום עבודה אחר, מקום שהוא כר פורה לעשייה, מקום שמאפשר לעובדים שלו להשפיע ולשנות, לצמוח, לגדול ולעשות שימוש בכלים הרבים שיש לארגון חזק כמו ההסתדרות, כדי להרבות טוב בחברה הישראלית. מקום עבודה שאין דרך טובה יותר לתאר את הערך המוביל אותו מאשר: "תחת כל שמיים כולנו בני אדם".

בשם הערך הזה הכנתי כבר עשרות הסכמים לתוכנית "לומדים ומתקדמים" בהובלת מירי שטח המדהימה, כי אם כולנו בני אדם, אז כולנו זכאים להשכלה שתאפשר לצמוח ולשבור תקרות זכוכית.

בשם הערך הזה הקמתי אגודות לטובת רווחת עובדים מכלל הענפים – כי אם כולנו בני אדם, אז כולנו זכאים למימון פעילויות חברתיות, השתלמויות, השכלה, מלגות וכו'.

בשם הערך הזה זכיתי לפרגון מקיר לקיר לארוחה שאירגנתי לניצולי השואה, זכיתי להירתמות לא מובנת מאליה של ההסתדרות, של קולגות, של חילי שהפך עולמות כדי לאפשר לאירוע להתקיים - כי אם כולנו בני אדם, אז גם לציבור הכי מוחלש במדינת ישראל מגיע ליהנות ולשמוח.

אני יכולה להמשיך אבל המסר מובן: ההסתדרות היא בית שמאפשר לכל עובד לצאת מהקופסה, לפתוח את הראש ולהוביל מהלכים, כל אחד ואחת בתחומם, שמובילים לשינוי ועיצוב החברה הישראלית. אין גאה ממני להגיע כל בוקר למקום עבודה שמאפשר לעובדיו את החופש הזה, מקום עבודה שמחלק ציונים גם על הדרך ולא רק על הפתרון, מקום עבודה שרואה את העובדים שלו.

שלכם ושלכן,

חני

*הטור של חני נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

חני כרמלחני כרמל