מובילה לשינוי: הכירו את יהודית שרעבי

העבודה היא בית שני ובית לא עוזבים

יהודית שרעבי משמשת כבר שנים רבות כיו"ר ועד העובדים בחברת תדיראן סוללות, ומכירה כל אחת ואחד מ-400 עובדיה. בחברה שידעה עליות ומורדות, חשוב לה במיוחד לשמר ולהעמיק את תחושת הביחד ואת האווירה המיוחדת שבה. טור אישי

שלום לכולן ולכולם, נעים להכיר, אני יהודית שרעבי, יושבת ראש ועד העובדים בחברת תדיראן סוללות בע"מ, מהמחברות המובילות בעולם בפיתוח, ייצור ושיווק של סוללות בטכנולוגיות ייחודיות.

כעובדת ותיקה וחברת ועד העובדים מזה עשרות שנים, אני כמובן מכירה את כל אחד ואחת מ-400 עובדי החברה. העובדים בתדיראן סוללות נוטים להשאר בחברה במשך שנים רבות, והוותק הממוצע עומד על כ-17 שנים. כולם מכירים את כולם ובחברה שלנו קיימת אווירה משפחתית מיוחדת מאוד, "כמו קיבוץ".

חשוב לי לשמר ולהעמיק את תחושת הביחד ואת האווירה המיוחדת. לשם כך, ברור כי עליי, עלינו, לטפל בנוסף ליחסי העבודה גם בנושאי הרווחה הארגונית (אירועים, חגים, קשר למשפחות) וכמובן שגם בבעיות אישיות של עובדים, בעיות בין העובדים מול המנהלים וכן, גם בבעיות אישיות הקשורות לחייהם הפרטיים המטרידות אותם ואשר הם אינם יודעים לפתור בעצמם.

בנוסף לתפקידי היום-יומי ברכש של החברה, אני כמובן עסוקה בנושאים של ועד העובדים ומהווה מוקד לפניות ואוזן קשבת לכל עובד ועובדת שמחפשים פתרון לבעיות. עובדים פונים אליי בכל שעות היום והלילה ובכל נושא שבו הם זקוקים.

בעבר, היתה החברה במצב עסקי קשה ויחסי העבודה היו בשפל המדרגה. לאחר החלפת ההנהלה בשנת 1994, הגיע מנכ"ל חדש שהבין והצהיר כי העובדים הם הנכס העיקרי של החברה וכי מטרתו הראשונה היא ש"העובדים ילכו עם ראש זקוף". ואכן, בתוך שנים אחדות התהפכה המגמה, יחסי העבודה עלו על דרך המלך וכך גם התוצאות העסקיות.

לאחר מספר שנים, הגשמתי חלום והצלחתי לשכנע את עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות דאז, להעניק למר יגאל כרמי, המנכ"ל שלנו, את "אות המעסיק המצטיין" בזכות המהפך שהוביל בחברה.

במבט לאחור אני יכולה לציין בסיפוק כי שיתוף פעולה בין נציגות עובדים להנהלה יכול להוות גורם מכריע ביצירת אווירה של שותפות בימים טובים וכך גם בימים מאתגרים ולהוביל להצלחת הארגון ולתחושת בית לעובדים כולם. הנהלת המפעל מקפידה לעדכן אותי בשקיפות מלאה על הנעשה, ומידע זה כמובן עובר גם לעובדים.

תודה גדולה מגיעה גם ליו"ר הסתדרות עובדי התעשייה, גבי אסרף, המלווה אותי אישית כבר מעל 25 שנה, מקפיד להגיע למפעל, נפגש עם עובדים ותמיד נרגש לראותם נהנים ואוהבים את מקום עבודתם. תודה נכבדת מגיעה גם ליו"ר ההסתדרות במרחב רחובות עודד עמרם ולמזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב נופר פרי-כהן, על הליווי האיכפתי והמסור.

חג שמח,

יהודית

הטור של יהודית נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

יהודית שרעבייהודית שרעבי