מובילה לשינוי: הכירו את חיה שפירא יזהר

עשייה לנשמה, כבר יותר משלושים שנה

כדי לייצג עובדים במשך יותר מ-30 שנה צריך לב גדול, יכולת לספק אוזן קשבת ללא הפסקה והרבה סבלנות. הכירו בטור אישי שכתבה למדור "מובילות לשינוי" את חיה שפירא יזהר, העובדת בעיריית כפר סבא מאז שנת 1977 ומשמשת כיו"ר ועד העובדים

נעים להכיר, אני חיה שפירא יזהר, עובדת בעיריית כפר סבא משנת 1977. עבודתי בעיריית כפר סבא היא מפעל חיים של ממש. תחילת דרכי היתה במזכירות העירייה, שם עבדתי במשך 11 שנים ואותה גם ניהלתי. משנת 1988 אני עובדת בתיכון גלילי, אשר זכיתי להיות שותפה בהקמתו ומשמשת בו כמנהלנית ראשית ורכזת בחינות בגרות. במקביל לאלו, הקפדתי לטפח עם השנים גם פעילות ענפה בוועד העובדים בעיריית כפר סבא.

אני גאה לייצג את העובדים במהלך 32 שנים, מתוכם 17 שנים בתפקיד יו"ר ועד העובדים. המוטו שאני דוגלת בו הוא עבודה בשקיפות ובשיתוף פעולה עם חברי לוועד העובדים, למען שמירה על זכויות העובדים וקידומם.

כיום עיריית כפר סבא מונה כ-3,200 עובדים ומכך מובן שיש צורך בשיתוף פעולה הדדי בין כל הצדדים, הנהלת העירייה והנהגת ההסתדרות המקומית. דלתי פתוחה ואזני קשובה בכל עת, לכל הצרכים של העובדים - והם רבים ומגוונים. יחד נעמוד בפרץ ונצלח את ימי הקורונה ונזכה לימים טובים בהמשך.

אחת הפעולות החשובות בה שיתפנו פעולה עם העמותה לקידום מקצועי "שחר און" הייתה מהפיכת ההשכלה. מהרגע הראשון שהתוכנית פורסמה, הוועד בראשותי דירבן את העובדים ללמוד, וההיענות הייתה יוצאת מן הכלל. הפכנו לבית ספר אזורי מוביל בשרון ללימודים לגמולי השתלמות א' ו-ב', והיום אף ניתנת עזרה בלימודים אקדמיים למאות עובדים. בהתאם לחזון של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לעובדים ניתנת הזדמנות להגשים את עצמם, ללמוד ולהתקדם ואף להיות מתוגמלים על לימודיהם, דבר שלא היה קיים.

הלימוד מהווה נדבך חשוב אצל עובדי עיריית כפר סבא. ואנחנו, הוועד שבראשותי, ובפעילותה הנמרצת של מזכירת הוועד אפרת עמיר, זוכים לראות הרבה מאוד עובדים מגשימים את עצמם ומרגישים ברי מזל והתודה על שפתיהם. אני נמצאת בקשר הדוק עם אגף משאבי אנוש והדרכה לקידום העובדים ולרווחתם. אנחנו עומדים יחד בפרץ ימי הקורונה הקשים ומייחלים לחזור לימי השגרה ולהמשיך את הפעילות המשותפת: קורסים, השתלמויות, ימי גיבוש וכיף.

חשוב לזכור שההצלחה לא מגיעה מאיש אחד. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם יו"ר ההסתדרות בכפר סבא שאול דור ומזכיר האיגוד המקצועי עו"ד דניאל אנסקי, שמלווה אותי ואת עובדי העירייה לאורך כל השנה ובפרט עכשיו. יחד איתו צלחנו בהצלחה את ראשית התקופה הקשה, על כל המשתמע מכך, ומקווים לטוב גם בהמשך המשבר. תודה מגיעה כמובן גם לעו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, על היד המלווה.

אני רואה בתפקידי שליחות ומפעל חיים למען העובדים. זכיתי לפעול בשותפות עם העמותה לקידום חברתי ומקצועי בהנהלת המנכ"לית הילה קניסטר בר-דוד, שדואגת להוציא לפועל סמינרים בבתי מלון בנושאים שמקדמים את העובדים, ופעילות להעצמה נשית, סמינר חינוך וסמינרים בחו"ל, עשייה מבורכת לנשמה של העובדים שמוקירים את פועלנו.

בתקווה ובתפילה שנחדש את ימינו כקדם, בבריאות טובה ובכלכלה איתנה ובשיתוף פעולה פורה לימים יבואו.

שלכן ושלכם, חיה שפירא יזהר

הטור של חיה נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

חיה שפירא יזהרחיה שפירא יזהר