הסכם קיבוצי משודרג נחתם לעובדי "אסותא" אשדוד

הסכם קיבוצי משודרג נחתם לעובדי "אסותא" אשדוד

יחול על יותר מ-300 עובדות ועובדי המקצועות הפארא-רפואיים ותוקפו עד סוף שנת 2026. ההסכם משלים הסכמים קיבוציים מול כלל הסקטורים ב"אסותא". בין עיקריו: העלאת שכר בעשרות אחוזים והקניית ימי מחלה, הבראה וחופשה בדומה לשירות הציבורי.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד:
"ההסכם הוא בשורה גדולה וממחיש את חשיבותם של מקצועות הבריאות לענף הרפואה"

 

ההסתדרות, הנהלת בית החולים "אסותא" אשדוד וועד העובדים חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי חדש לסקטור הפארא-רפואי (מקצועות הבריאות) הכולל למעלה מ-300 עובדות ועובדים. חתימת ההסכם משלימה פאזל הסכמים קיבוציים לעובדי אסותא אשדוד, זאת לאחר הסכמים שנחתמו בשנה החולפת מול סקטור האחים והאחיות וסקטור מנהל ומשק. סקטור פארא-רפואי כולל קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, פרמדיקים, טכנאי רנטגן, גנטיקאים, חובשים ועוד. ההסכם מטיב את תנאי העובדים במקצועות הבריאות באסותא, ומסדיר את הכוננויות ומנגנון התשלום עליהן.

בין עיקרי ההסכם: תוספת שכר משמעותית של 22%, כאשר גם עובדים עם ותק של עד שלוש שנים ייהנו מתוספת שכר בשיעור של 18% שינתנו בפעימות במהלך תקופת ההסכם. במקביל, ישולמו דמי מחלה החל מיום המחלה הראשון, ויושוו מספר ימי ההבראה ותעריף התשלום בדומה לבתי חולים ציבוריים.

סעיפים מרכזיים נוספים הנכללים בהסכם הקיבוצי: השתתפות בהוצאות הסעדה שלא תפחת מ-22 שקלים, ביטוח רפואי לעובד ולילדיו וכן הקבלת תנאי העובדות הסוציאליות לרפורמת 'הישג' בהתאם לעו"סיות בשירות הציבורי, הכולל מעבר למודל הרמות המקצועיות, בהתאמות לבית החולים אסותא אשדוד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד: "אני מברך על ההסכם המשדרג את מעמדם של עובדי ועובדות המקצועות הפרא-רפואיים, וממחיש את חשיבותם המקצועית לכלל ענף הרפואה בישראל. כחלק מהתאוששות בתי החולים ממשבר הקורונה, ולאחר שחתמנו על הסכמים עבור סקטורים נוספים ב'אסותא' ובכלל המשק, ההסכם הוא בשורה גדולה עבור אלו שעובדים לילות כימים, ובלעדיהם הטיפול הרפואי אינו יכול להיות שלם".

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב: "מדובר בבשורה של ממש בתקופה לא פשוטה לעולם הרפואה. ההסכם שם את עובדי המקצועות הרפואיים באסותא בשורה הראשונה הן ברמה המקצועית והן ברמה הכלכלית. ההצלחה שבניסוח ההסכם היא תולדה של שיתוף פעולה מצוין מול הנהלת אסותא אשדוד, ויחדיו בנינו טווחי שכר שהם תואמים לבתי חולים ממשלתיים, עם תוספות שכר גבוהות וקידום משמעותי. אני בטוח שההסכם ידחוף את אסותא ועובדיו להמשך מצוינות והישגיות".

סמנכ"ל משאבי אנוש ב"אסותא" אשדוד, תבור אנושי: "מדובר בצעד נוסף שמבקש להעביר את המסר שבית החולים אסותא אשדוד רואה בהון האנושי המרכיב אותו, כאחד מאבני היסוד החשובים שהופכים אותנו לאחד מבתי החולים הציבוריים הטובים בישראל. העובדה שההסכם נחתם בימים מורכבים אלה, היא מסר מאיתנו לעובדים בדבר חשיבותם ותרומתם לביה"ח. אני מבקש להודות לאנשי ההסתדרות ולחברי הועד של ביה״ח, פעלו בלב שלם ובנפש חפצה למען חתימה על הסכם משמעותי זה, ולד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח, על תמיכתו המלאה והפעילה למען הגעה לחתימה על  הסכם זה״.

יו"ר ועד עובדי "אסותא" אשדוד, ליז חזוט: "פורים הזה הוא גם יום חג עבור עובדי אסותא. כיו"ר ועד העובדים, אני גאה להיות חלק מהמערך הכלכלי והסוציאלי של הסתדרות העובדים בישראל, בניצוחו והנהגתו של יקירנו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שעומל לילות כימים, עיקש וחדור מטרה להשגת היעדים ההוגנים והצודקים שהוצבו לטובת כלל עובדי ההסתדרות. בהזדמנות זו אברך את הנהלת בית החולים אסותא, ובראשה ד"ר ארז בירנבוים, ויו"ר ההסתדרות במרחב דרום, חיים שייב, ואת כלל העוסקים במלאכה. יישר כח ותודה לכולם".

את העבודה בניסוח וגיבוש ההסכם ליוו מטעם ההסתדרות: סמנכ"ל כלכלה ומדיניות ומנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי, אדם בלומנברג, ראש מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב והיועמ"ש במרחב אשדוד, עו"ד פורת פרשה.

מטעם בית החולים אסותא אשדוד: מנכ"ל אסותא אשדוד, ארז ברנבוים, סמנכ"ל משאבי אנוש, תבור אנושי, עו"ד טל קרת, והיועצים הכלכליים אילן לוין ואיריס דנון.

נציגי הצדדים במעמד חתימת ההסכםנציגי הצדדים במעמד חתימת ההסכם