שביתת עובדי SCD נכנסת לשבוע השני; העובדים הפגינו במחאה על התנהלות ההנהלה

הרקע לשביתה, שהחלה עוד ביום ראשון שעבר: מבוי סתום במו"מ להסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי *** למעלה ממאה עובדים הפגינו היום מחוץ לשערי המפעל *** SCD מייצרת מערכות אופטיות לתעשייה האזרחית והצבאית והיא בבעלות משותפת לחברות אלביט ורפאל

נמשכת שביתת עובדי מפעל SCD במשגב. העובדים, שחדלו מעבודתם ביום ראשון 22.5, מוחים על המבוי הסתום וגרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשוני בחברה.

הבוקר (א') הפגינו למעלה ממאה איש מול שערי המפעל וקראו להנהלתSCD לחדול בה מהתנהלותה ולקיים עמם מו"מ. אל ההפגנה הגיעו לאות סולידריות גם חברי ועדים ממפעלים אחרים במרחב כרמיאל כגון קליל  וסייקלון.

SCD עוסקת בייצור מערכות אלקטרו-אופטיות (גלאי חישה) ומערכות לייזר לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי. 50% מהמפעל מצוי בשליטת אלביט ו-50% בשליטת רפאל. כמנכ"ל החברה משמש ברוך גליק.

נזכיר עובדי SCD התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יוני 2015. בפברואר 2016 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה לאחר שההידברות בין הצדדים על הסכם שיסדיר את תנאי העסקת עובדי החברה, עלתה על שרטון, תוך שהנהלת SCD ניהלה מו"מ בחוסר תום לב. מאז לא חלה כל התקדמות בניהול המו"מ ואף להיפך, ההנהלה הציעה לעובדים הצעות מזלזלות.

יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, שמלווה את העובדים, אמר: "עובדי SCD נותנים את כל כולם למען מקום העבודה אך בתמורה ההנהלה מפנה להם גב. מגיע להם הסכם קיבוצי שיסדיר וישפר את תנאי העסקתם. ההסתדרות תמשיך ותגבה את העובדים על כל צעדיהם".

אלון ברקוביץ', יו"ר ועד עובדי SCD: "המתנווהמתנו אךלאחר שהתברר לנו שההנהלה לא מתכוונתלהגיע להסכם, פתחנו בשביתה. אני שב וקורא להנהלת החברה להתעשת ולשבת עמנו באופן מיידי למו"מ לפתרון המחלוקות".