ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה ב-ECI, העובדים הגיעו לביתו של בעל השליטה בחברה

הרקע לסכסוך: תכנית הפיטורים שעליה הודיעה אתמול הנהלת ECI בזמן המו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה *** הבוקר (ה') העובדים הפגינו מול ביתו של בעל השליטה בחברה - שאול שני *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי: "תכנית הפיטורים שההנהלה הנחיתה על ראשם של עובדי החברה, בהפתעה מכוונת וללא בחינת חלופות אפשריות מול נציגות העובדים, היא מהלך בזוי ואנו ניאבק בו בכל האמצעים שעומדים לרשות ההסתדרות והאיגוד. אני קורא לבעל השליטה בחברה, שאול שני, להתעשת, לקחת אחריות ולמנוע משבר כבד בחברה" *** ועד עובדי ECI: "הדיסאינפורמציה שזורעת ההנהלה, לא תצליח להכניע את העובדים ולא תרפה את ידינו"

הבוקר (ה') ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברת ECI, וזאת בהמשך להודעת החברה מאתמול על כוונתה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדי האתר בישראל, תוך שבועיים בלבד ממועד ההודעה. יודגש כי הודעת ההנהלה על תכנית הפיטורים נשלחה לעובדי החברה, מבלי שקדם לה עדכון של נציגות העובדים, וללא משא ומתן בנושא זה.

מאז השלמת מהלך ההתאגדות של עובדי ECI באיגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות, מתנהל משא ומתן בין ההנהלה לבין ההסתדרות והוועד בנוגע לגיבושו של הסכם קיבוצי ראשון בחברה. על אף ניסיונות חוזרים ונשנים של העובדים לקידום ההידברות, ממועד ההכרה ביציגות, ההנהלה הקשיחה את עמדותיה, נקטה בסחבת שיטתית ומנעה את התקדמות המו"מ. החברה פעלה בחוסר תום לב בניסיון להימנע מהסדרת זכויות העובדים בהסכם הקיבוצי.

נזכיר כי הודעת החברה על תכנית הפיטורים הגיעה על רקע דרישת העובדים לזרז את המו"מ להסכם הקיבוצי, וכשבוע בלבד לאחר שוועד העובדים פנה לבעל השליטה בחברה שאול שני, בבקשה להתערבותו האישית לקידום הנושא. לקריאת המכתב, הקישו כאן.

במסגרת עילות הסכסוך שהוכרז הבוקר, נציגות העובדים מלינה על פגיעה קשה בהתאגדות ועל ניסיון מתמיד לדה-לגיטימציה של הוועד, תוך התקפות אישיות של ההנהלה כלפי ראשי ההתארגנות והעובדים הפעילים בה. במסגרת יחסי העבודה בחברה, ההנהלה פנתה לעובדים באופן ישיר בעניינים הכוללים חובת יידוע ומו"מ עם נציגות העובדים, ואף הרחיקה לכת וערכה אספות מנהלים בהן נמסר מידע שגוי על המשא ומתן, על נציגות העובדים ומוביליה.

הבוקר, במקביל להכרזת סכסוך העבודה, ועד עובדי החברה ופעילים נוספים בהתארגנות קיימו עצרת מחאה בכפר שמריהו, מול ביתו של בעל השליטה שאול שני. מחר (ו'), החל מהשעה 10:30 בבוקר העובדים יקיימו הפגנה נוספת ויערכו טקס קבלת שבת מול ביתו של שני.

בהמשך היום (ה') העובדים בחברה צפויים לקיים אסיפה לתכנון והיערכות לקראת צעדי המחאה הבאים, בניסיון למנוע את רוע הגזרה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר הבוקר כי: "ההתנהלות הכוחנית של הנהלת ECI והניסיון שלה לכרסם בכוח הארגוני של העובדים, חושפת דפוסים בעייתים ומטילה צל כבד על כוונותיה האמיתיות. תכנית הפיטורים שההנהלה הנחיתה על ראשם של עובדי החברה, בהפתעה מכוונת וללא בחינת חלופות אפשריות מול נציגות העובדים, היא מהלך בזוי ואנחנו ניאבק בו בכל האמצעים שעומדים לרשות ההסתדרות והאיגוד. אני קורא לבעל השליטה בחברה, שאול שני, להתעשת, לקחת אחריות ולמנוע משבר כבד בחברה".

מוועד עובדי ECI, נמסר היום כי: "הדיסאינפורמציה שזורעת ההנהלה, לא תצליח להכניע את העובדים ולא תרפה את ידינו. העובדים שהקדישו את עצמם להצלחתה של החברה, צריכים וראויים להיות שותפים להליך קבלת ההחלטות הנוגע לגורלם בחברה". 

הפגנת העובדים מול ביתו של בעל השליטההפגנת העובדים מול ביתו של בעל השליטה