נמשך מאבק העובדים בקופת חולים מאוחדת

ההסתדרות וועד עובדי קופ"ח הנחו את עובדות המינהל והסייעות במרפאות השיניים של החברה להתעלם מהוראות ההנהלה לפיהן עליהן לחדול מלהפנות מטופלים לוועדת החריגים של שביתת רופאי השיניים, צעד שמהווה שבירת שביתה *** הבוקר הפגינו רופאי השיניים והשינניות השובתים מול ישיבת הממשלה

ההסתדרות וועד עובדי קופת החולים מאוחדת בראשות שלה ונטורה הנחו היום (א') את עובדות המינהל והסייעות במרפאות השיניים של מאוחדת להתעלם מההוראה הבלתי חוקית של הנהלת הקופה, לפיה עליהן לחדול מלהפנות מטופלים לוועדת החריגים של שביתת רופאי השיניים.

ברקע לדברים, שביתת רופאי השיניים והשינניות של קופת החולים מאוחדת הנמשכת מזה כחודש (מ-3 בינואר). לשביתה הוקמה ועדת חריגים, על מנת שלא ייפגעו מטופלים אשר זקוקים לסיוע רפואי דחוף. אלא שהנהלת קופת החולים הורתה לעובדות המינהל והסייעות במרפאות שלא להפנות מטופלים לוועדת החריגים, אלא למרפאות הסדר חיצוניות, תוך איום כי אי קיום ההוראה ייחשב כ"הפרת משמעת" וכמעשה הטומן בחובות אחריות אישית לנזק רפואי למטופלים.

במכתב שנשלח מטעם הסתדרות המעו"ף וועד עובדי מאוחדת נכתב לעובדות כי "ההנחיות שקיבלתן מנציגות העובדים בדבר העברת הפניות לוועדת החריגים תקפות וחוקיות והנכן מתבקשות להמשיך לפעול לפיהן. החוזר שהוציאה ההנהלה הינו בלתי חוקי ובתוך כך גם האיום בדבר הפרת המשמעת של ההנהלה כמו גם דרישת ההנהלה לחתום על החוזר. מדובר בצעד המהווה פגיעה בלתי חוקית בזכות השביתה. אנו מקווים כי הנהלת מאוחדת תחדל מלפגוע בזכויות העובדים ותשוב לשולחן המו"מ".

בתוך כך, הבוקר הפגינו רופאי השיניים והשינניות השובתים מול ישיבת הממשלה, תוך קריאה לשר הבריאות יעקב ליצמן שישים סוף לצעדי הנהלת קופת חולים מאוחדת נגדם. נזכיר כי הרופאים והשינניות שובתים במחאה על המבוי הסתום במו"מ מול הנהלת החברה על הסכם קיבוצי ועל פגיעה בתנאי העסקתם, כשברקע טענות מאוחדת לפיהן מרפאות השיניים של מצויות בגירעון, בעוד שלמעשה המצב אינו כזה.

הפגנת רופאי השיניים והשינניות, מאוחדתהפגנת רופאי השיניים והשינניות, מאוחדת