סכסוך עבודה במפעל מודגל מתכת

אספת העובדים במפעלאספת העובדים במפעל

הוכרז סכסוך עבודה במפעל "מודגל מתכת" מאזור התעשייה צ.ח.ר בראש פינה

לאחרונה קיבלו עובדי המפעל הודעה לפיה ההנהלה מתכננת צעדי התייעלות ובראשם פיטורי כמחצית מ-100 העובדות והעובדים. מגעים עם ההנהלה למציאת תוכנית התייעלות ופתרון שימנעו את הפיטורים הגיעו לכדי למבוי סתום

ההסתדרות במרחב גליל עליון בראשות יונה פרטוק הכריזה על סכסוך עבודה בקרב כ-100 עובדי מפעל מודגל מתכת מאזור התעשייה צ.ח.ר  הסמוך לראש פינה.

הסכסוך הוכרז לאחר שמגעים עם ההנהלה למציאת תוכנית התייעלות ופתרון שימנעו פיטורים במפעל, הגיעו לכדי למבוי סתום. לאחרונה קיבלו עובדי המפעל הודעה לפיה ההנהלה מתכננת צעדי התייעלות ובראשם פיטורי כמחצית מהעובדות והעובדים.

במפעל מודגל מיוצרים מוצרי מתכת מחורצים וכן אביזרים ומחברים המיוצאים לחו"ל. המפעל ממוקם באזור התעשייה צ.ח.ר המנוהל בשיתוף מספר רשויות בגליל בהן צפת, חצור, ראש פינה, טובא זנגרייה והגליל העליון.

יו"ר המרחב, יונה פרטוק, מסר: "אנו יוצאים למאבק חסר פשרות למען העובדים שימצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה על לא עוול בכפם. אם המדינה לא תקדיש תשומת לב ומשאבים לאזור, לא תהיה יותר תעשייה בגליל העליון".

באסיפת עובדים שנערכה השבוע במפעל, אמר יו"ר ועד העובדים אביחי דגמפור כי: "לעובדי מודגל לא נותרה ברירה. זהו קרב על חיינו ופרנסתנו. אם לא יהיה שינוי לא תהיה בידינו ברירה אלא לצאת בצעדים ארגוניים שילכו ויחריפו".

מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב שמלווה את עובדי המפעל, אביב עזוז, ציין: "העובדים הפכו לכלי משחק בידיהם של משרדי האוצר, הכלכלה והנהלת המפעל. לא ייתכן שעובדים מחצור הגלילית ומטובא זנגרייה שגם כך לא משופעים במקומות עבודה ישלמו על מחדלים של אחרים. יש כאן עובדים עם ותק של 40 שנות עבודה ויותר ואין לנו ברירה אלא להיאבק יחד איתם עד שימצא פתרון עבורם".